vi balkong odlare

Jag hade dom på köksbordet men satte ut dom på balkongen för att de inte ska skena iväg för långt. Vet inte om det hjälper men försöka duger.

Hejsan alla grönfingrade vänner! Nu har jag uppdaterat mappen "Min balkong". Var på IKEA igår och köpte jalusigardiner. Fick en bambuplanta av pojkvännen. Någon som har erfarenhet av bambu och kan ge lite tips?
Vill bara slänga in ett tips på Grekisk lövkoja. Doftar UNDERBART om sommarkvällarna!! Har tidigare sått den med bra resultat. Fick den några plantor av pojkvännen häromdagen och har planterat med andra blommor i kruka. Doftar ljuvligt om morgnar och nu vid skymningen..
Ni bara MÅSTE testa!
Idag har min balkong fått nytt golv! Är SÅ nöjd!
Köpte en dynbox också, som jag använder till alla krukor och annat skräp jag inte vill ha synligt..
Bilder finns i galleriet..
Ha en underbar trädgårds/balkonghelg i solen.
Idag har jag köpt Smulgubbar och jordgubbar. En vacker lila nejlika slank ner i korgen också..
Fick busk/ampeltomater av min kära syster när jag fyllde år. Både hon och jag tyckte de såg väldigt höga och rakväxande ut för att kunna bo i ampel men de lovade det på blomsteraffären.
Nu växer de upp i taket så jag får nog sjutton sätta de i kruka istället. Var jag nu ska få plats med dom. Hehe....
Det får bli kaskadpelargoner i amplarna istället.