Inlägg från: vackrastarflow |Visa alla inlägg
  • vackrastarflow

vi balkong odlare

Pumpkin skrev 2009-04-27 21:35:03 följande:
    Jag har stor balkong - ca 12kvm
    äsch.

• vackrastarflow
    Pumpkin skrev 2009-04-27 21:45:51 följande:
    Det är det bästa med hela lägenheten, faktiskt det enskilt största anledningen till att vi köpte lägenheten överhuvudtaget
    förstår det!! min balkong är riktigt bra utformad, jag har ju inte själva huset i ryggen, utan har glas/fönster baktill. Det gör den väldigt ljus. Balkongdörren sitter på kortsidan av balkongen. Låter lite knasigt, men jag har en grannbalkong på andra kortsidan som också sitter fast i ett hus med kortsidan. De länkar ihop två fristående hus. Alla andra här har sockerlådor så jag är lite bortskämd
  • vackrastarflow
    Annanym skrev 2009-04-28 20:57:59 följande:
    Nu har jag börjat lägga in lite balkongbilder i galleriet. Måste man vara Plus-medlem för att kunna skapa olika mappar?
    ja jag tror det. har aldrig försökt
  • vackrastarflow

imorgon blir det frukost på balkongen

• vackrastarflow
    Annanym skrev 2009-04-30 07:41:13 följande:
    Inte här i plus fem grader... Men det kan nog bli en kopp kaffe på eftermiddagen! Efter ett inköp av armeringsnät alltså. Är det någon som har haft hallon? Får man mycket bär? Måste förresten få sura av mig lite. Häromdagen köpte jag ju Chrysan på Zetas handelstrdägård. 52 spänn. Igår såg jag att de hade EXAKT samma paket på Hornbach för 24... Lurad!
    jag har en tayberry som är en blandning mellan hallon och björnbär. fick inte så många bär första året, men hoppas på fler i år. dock var förlusten förra året delvis för att katten plockade av några gröna bär, grrr! hon är tokig i frukt och bär.

idag var jag och köpte en rosmarin, ett silverfall och jordgubbar i massor! så nu har jag ett eget litet jordgubbsland i en stor gjutjärnsgryta, fyra sorter lyckades jag få med hem (men fem plantor totalt). dessutom köpte jag en stor ampeljordgubbe, som redan var utrustad med flera smågubbar här hoppas vi på jordgubbar till midsommar!! såvida katten inte ätit upp dem dvs
  • vackrastarflow

och btw, här har det varit 25 grader hela dagen helt fantastiskt!

• vackrastarflow
    Knasis skrev 2009-04-30 17:57:33 följande:
    Visst har det varit UNDERBART väder länge nu!! Njuter för fullt!! Ha en riktig skön Valborg alla goa balkongodlare!
    japp, man blir dock förvånad när folk ändå går omkring i tjocka jackor!! jag ville knacka dem på ryggen och fråga om de skulle ha på sig jackan när det är 25 grader i juli

ha en skön Valborg du med!
  • vackrastarflow
    Annanym skrev 2009-04-30 18:38:28 följande:
    När man sätter Klematisen mot spaljén, kan man ta bort de små stödpinnarna då? Och låta den börja slingra sig direkt?
    detta undrar jag också. fast trots bambupinnarna som fortsatt sitter kvar så lutar sig klematisen åt rätt håll så jag hoppas på att kunna ta bort de fula pinnarna snart.
  • vackrastarflow

Elena 8 skrev 2009-05-02 14:25:53 följande:

kan man plantera jordgubbar i krukor??
    absolut, jag har ett jordgubbsland i en gjutjärnsgryta

såg idag att de hade redan löss (köpte dem häromdagen), det får bli en runda med herr grönsåpa det är just därför jag inte ville köpa på plantskola, man får alltid nåt skit med sig hem.
  • vackrastarflow

Elena 8 skrev 2009-05-02 21:57:54 följande:

hur ska man göra, jag har ingen anning vad ska göra kan ni hjälpa mig?? vi har en ganska stor uteplats på första våning, och vi tänker stanna i den lägenhet menst 10 år den är faktiskt jätte fin i första vånningen. så jag tänker odla lite blommor och lite annat tex. jordgubbar, men behöver lite hjälp.
    vad behöver du hjälp med?
Svar på tråden vi balkong odlare