Inlägg från: vackrastarflow |Visa alla inlägg
  • vackrastarflow

vi balkong odlare

Elena 8 skrev 2009-05-02 22:19:22 följande:

jordgubbar först ska jag köpa frön och odla de hur???
    nej du är alldeles för sent ute för det. jordgubbsfröerna skulle planteras i februari. dessutom verkar det ta ca ett år för dem att växa till sig. köp istället färdiga plantor i år!
  • vackrastarflow

Elena 8 skrev 2009-05-02 22:29:56 följande:

var finns att man köpa??
    plantskolor
  • vackrastarflow

Blommiga tjejen skrev 2009-05-06 11:25:46 följande:

jag tror jag ska kolla efter jordgubbsplantor. Nu har jag fått det ganska fint på balkongen men ska köpa någon hängväxt någon som har något bra förslag?Jag vill att den ska hänga lite i en ampel.
    jag fick tips på (och köpte) hängfuschia till min väggampel. Den är bra på det viset att den tåler skugga bra.
  • vackrastarflow
    Pumpkin skrev 2009-05-06 13:11:47 följande:
    Oh, jag tycker inte alls om fuschia - men smaken är ju som baken Här har det inte hänt så mycket på balkongen på sistone, mina plantor växer och växer och jordgubbsplantorna börjar lika en djungel med massor av blommor - så fint! Annars jobbar jag mest, och får ju då min beskärda del av blommor hela dagarna
    Fuschia är inte min favorit, men jag hittade en fin färg (är lite anti för starka färger) där kronbladen är vita/lime och lite ljusrosa, något ljusare än denna:
    farm4.static.flickr.com/3213/2726429241_5683500fb7.jpg

Jag har ju problemet att det är mycket skugga där min ampel är så allt passar sig inte.
  • vackrastarflow

mina jordgubbar tar sig också bra förresten, en hel del blommor, men även många smågubbar som håller på att växa till sig

• vackrastarflow
    Matulda skrev 2009-05-06 15:04:41 följande:
    Det regnar och blåser kallt. Jag som är sugen på balkongpyssel.
    ja och träden som står här utanför drösslar vita blomblad som jag nu har över hela min balkong. dumma vind!
  • vackrastarflow

mmm min balkong är prickig idag...! nu har iaf solen kommit fram.

• vackrastarflow

min tomat har fått svart prickar på bladen vad kan det vara?? det är med största sannolikhet inte ohyra, för det sitter liksom i bladen, inte utanpå... ingen annan planta har detta.

någon som har en aning??

• vackrastarflow
    Annanym skrev 2009-05-07 08:09:46 följande:
    Svamp? Ingen aning faktiskt. Det kanske inte är nåt "farligt".
    Den ser lite ledsen ut och nu vågar jag inte låta den stå bredvid de andra.
    Men svamp är säkert möjligt. Hur får man bort sånt?
Svar på tråden vi balkong odlare