• Sanna73

Leva utan barn?

Ge din man lite tid (några dagar) och kräv sedan att ni skall prata igenom detta ordentligt. Tala om för honom hur jobbigt det är för dig och kräv sedan att han ställer upp.

Jag vet inte hur många försök ni gjort. Till mig och min man sa de att vi skulle bereda oss på att det kunde ta ett antal försök innan det funkade. Måste inte vara så men vi skulle ha beredskap för det.
    Din man har barn och därför anser jag att du har utslagsrösten i detta skede ang gemensamma barn. Det är du som får ge upp barndrömmen pga hans beslut inte han. Betona det. Älskar han dig borde han vara beredd att göra en hel del för att din dröm skall få bli sann om det finns en chans till det.

Lycka till.

• Sanna73

Anna, lycka till. Stå på dig. Att ge upp efter ett försök, nej, det är för snart, i vart fall om du känner att du orkar med hormoner och spruter och hela grejen en gång till. Allt han behöver göra är ju att stötta kvinnan han älskar och runka i en kopp (för att uttrycka sig burdust).
    Är det för att han inte orkar se dig lida under behandling så lär ju inte du bli en gladare människa för att din dröm om barn inte slår in.

Säger han nej så har du ju som sagt din utväg, adoptera själv. Jag tycker inte det är egoism. Det är kärlek och längtan efter ett barn som kallar en mamma.

Kram Sanna

• Sanna73

Instämmer med Fiaflopp, prata är otroligt viktigt.

Vi människor är bra på mycket men tankeläsningen funkar oftast ganska dåligt medan fantasin är livlig. När vi inte pratar med varandra försöker vi tolka varandra och där spelar fantasin oss offta ett spratt. Min erfarenhet är att män gärna vill låtsas som ingenting, vilket funkar bäst när vi inte pratar om det, kanske funkar det i vanliga fall (för visst kan vi kvinnor ibland villa analysera och tala för mycket) men barnlöshet är inget "vanliga fall", barnlöshet är en extremsituation och då måste vi som par veta vart vi har varandra. Att skaffa barn är inget enmansprojekt, det är ett teamprojekt och i alla temprojekt måste vi ha avstämmning för att veta hur de andra team medlemmarna ligger till.

Big eyes, antar att du försökt få din man att prata. Tror det bästa du kan göra är att fortsätta med det och inte ge upp. Vill han och känner du att det kan vara en lösning, fråga om ni inte kan träffa en kurator eller liknande (eller han själv). Lycka till!

• Sanna73

Skönt att ni kunde få en tid så snart, Vinterstorm. Tror liksom du att det är bra att träffa en expert i en situation som denna.

Kram och lycka till.

• Sanna73

Tack mumien för det sista du skrev om "rätt till barn". Jag tänkt på det igår men kunde inte i ord formulera vad jag kände, men du gjorde det. Tack

Svar på tråden Leva utan barn?