• Mumle

Leva utan barn?

Vinterstorm, jag känner otroligt mycket med dig och den situation du genomlider. Det måste vara fruktansvärt frustrerande. Är själv ofrivilligt sekundärt barnlös och skulle inte klara hormonbehandlingar och inseminationer utan min mans 100%-iga stöd. Jag tror män har svårare att sätta ord på sina känslor än vad kvinnor har i allmänhet, och kanske behöver de även lite tid att bearbeta jobbiga situationer när vi kvinnor handlar instinktivt på våra känslor. Eftersom din man har två biologiska barn så känner väl han förmodligen inte att det är lika tungt som du. Om du har fina ägg och allt ser bra ut så är chansen att du ska lyckas bli gravid ganska stor! Sen måste jag få kommentera uttalanden som "jag har rätt till ett barn" eller " "det är en rättighet att bli förälder". Det klingar så oerhört falskt och fel. Även om längtan efter barn är stark och vi idag kan få mycket hjälp på traven så är det så att vi inte alltid kan bemästra naturens nycker. Att bli gravid på naturlig väg är en gudagåva, att bli gravid med hjälp av ivf o.dyl är teknikens under som vi i västvärlden har som ett privilegium.

• Mumle

Men visst har man RÄTT att längta efter barn! Alla vi på detta forum gör väl det? Det är bara för jäkligt när naturen inte är med på noterna eller hur? Jag önskar att ni alla inklusive mig själv blir gravida mycket snart...
    kram till alla

Svar på tråden Leva utan barn?