• Anonym

Chock över referens

Skulle försöka hitta någon annan på den arbetsplatsen som kunde vara min referens.

• Anonym

Har, typ, samma situation på MÅNGA av mina jobb. Folk slutar helt enkelt. På de jobben har jag istället f.d. arbetskamrater som referenser.

• Anonym

Jag fattar inte riktigt,du har ett jobb?
    Men du har sökt nytt jobb eller?
    Ta bort henne som referens,du kan inte göra så mycket mera,det har ju lixom redan hänt!

• Anonym

Varför ljög hon då?
    Prata med skitchefen och fråga vad fan hon håller på med??
    Framförallt så sök nya jobb,du kommer självklart få ett sommarjobb

• Anonym
    sasssyy skrev 2009-03-20 09:20:24 följande:
    men helt ärligt ... facket har inget med referenser att göra, de SKA inte lägga sig i sånt heller anser jag.De ska ju hjälpa till på den arbetsplats du befinner dig just nu. Förstår inte vad de kan hjälpa dig med egentligen...Men att du ska byta referenser är väl självklart, oavsett vad hon säger när du pratar med henne
    ¨
    håller emd till viss del... i vanliga fall ska de inte pilla på sådant.. emn om det är så att facke rvarit inblandat tidigare och det varit rörigt ang det- ska fakcet se till att det itne ligger till last.. min sambo hade problem med sitt företag och fick koppla in facket.. sedan gav de han hemska referenser osm vi talade om fö rfacket som då krävde att det skulle var ariktiga grunder och att de skulle skriva ett nytt uttalande och skippa skitsnacket i princip då de gamla referenspapprena innehöll en hel del osanning om man säger så!!! han fick som sagt ut nya neutrala referenser!!!!
    det rekommenderar jag starkt.. dock måste dte vara så atrt arbtesgivaren verkligen har ljugit och att det gör uppenbar skada!
  • Anonym

Anonym (gråter) skrev 2009-03-20 09:37:38 följande:

Verkar det inte konstigt?
    det är bara att förklara läget!! vem som helst kan vara referens..
    det enda som krävs är att ni har arbetat ihop.. du akn ta en arbetskamrat-
    en längre eller högre chef- det är helt upp till dig!!!!! lycka till
  • Anonym

Anonym (gråter) skrev 2009-03-20 09:43:11 följande:

Fast där jag var på intervju sa hon att har man en mångårig anställning ska chefen därifrån va referens. Tack annars.
    du har inte flera chefer??? jobbar som väktare iofs så det är kanske annorlunda- vi har ju 3-4 nära chefer som fungerar som referens!!! det var så jag menade
  • Anonym

Anonym (gråter) skrev 2009-03-20 09:46:34 följande:

Första åren på denna anställning hade vi en annan chef, som sen satt i styrelsen.
    det låte rju som en utmärkt möjlighet.. ta kontakt med honom/henne och
    förklara situationen!!!
Svar på tråden Chock över referens