• M C

Chock över referens

Det handlar inte om att hon inte kan skilja på sak och person? Det har jag stött på fler än en gång.
    Jag kan vara lite speciell ibland, men jag sköter alltid mitt jobb. En JÄVLA skillnad; jag är snäll, trevlig och generös men även högljudd, påstridig och omedelbar/impulsiv. Det säger inte mycket om hur jag utför mitt arbete - men säg det till den chef som gav mig dåliga referenser trots att hon gillade mig!

• M C

Anonym (gråter) skrev 2009-03-20 20:09:51 följande:

M C skrev 2009-03-20 19:23:53 följande:
    Jo, det handlar nog mycket om sak o person. Jag klarar av att prata med nån o samtidigt göra mitt jobb.
    Nej, du missförstår.
    Sak är när du faktiskt gör ett dåligt jobb - det är OK att kritisera åsikter(här), resultat och utfört jobb. Killar är väldigt bra på det. "Du kan ju inte göra det här jobbet bra, fan, skärp dig!" är typiskt "sak".

Person är när man går till personangrepp.
    "Du är så jävla dum i huvudet", "jävla hora, vem fan tror du att du är" eller som i mitt fall "du kommer in och pratar högt och tar plats" som om det påverkar hur jag utför mitt jobb.
    Den ena kan man göra något åt, den andra har att göra med personlighet och ibland NOLL med mig och ALLT med den som öppnar glappet och klagar.

Är du med?
  • M C

Anonym (gråter) skrev 2009-03-20 21:30:23 följande:

M C skrev 2009-03-20 21:21:55 följande:
    Sagt att nån är dum i huvet osv har jag inte gjort.
    Nej, men din chef...
  • M C

Anonym (gråter) skrev 2009-03-21 07:14:03 följande:

Tack till er som skrev igår kväll. Nu andra dagen efter vaknade jag med ångest över detta. Min chef hade verkligen öst på med negativa saker. Någon skrev att det inte är min chefs ansvar att jag får jobb. Nej, men hon gjorde verkligen allt för att ta bort möjligheten. Jag var på stället i 9 år. Ska hon verkligen kunna förstöra resten av mitt liv för det? Jag klarar mig om jag inte får sommarjobb, men när jag studerat färdigt då? Det är 1.5 år kvar. Ska först ringa min tidigare chef som var bra, men även det tar emot nåt otroligt. Har en ny intervju på tisdag, som mycket känns meningslös pga chefen står som referens där, men de kanske frågar och antecknar nya. Några konkreta tips om hur jag förbereder mig för den intervjun?När min kollega var aggressiv, skickade hon dödande blickar hela dagarna, skällde på mig inför barn o kollegor, försökte stänga in mig i ett rum när barnen gått, kom med horribla anklagelser. Hur fixar man sånt utan att ta in facket, när man först försökt bli sjukskriven?
    Säg sanningen.
    Berätta att du fortfarande är i chock efter det som hände, att du är tagen på sängen och att du vill att de ringer den andra chefen med. Visst får de ringa men säg att hon verkar ha missförstått en del och därmed inte har en ärlig bild av det som hände. Säg att du inte förstått det förrens nu och ska ta kontakt med henne och prata om det.
Svar på tråden Chock över referens