Chock över referens
Anonym (gråter) skrev 2009-03-21 07:14:03 följande:
Anonym (gråter) skrev 2009-03-21 07:14:03 följande:
En annan sak - en arbetsgivare som ser facket som "fienden" eller en medlem i facket som "besvärlig" har verkligen inte fattat värdet av att jobba MED facket och inte emot. Dåligt pålästa, stenåldermentalitet och oproffesinella skulle jag kalla de arbetsgivare som är "emot" facket. Facket likt arbetsgivarorganisationer har samma lagar och regler att rätta sig efter. Hör jag någon som varit tvungen att ta hjälp av facket för att få en arbetsgivare att förstå vad det är som gäller så ser jag ner på AREBTSGIVAREN, inte arbetstagaren. En rekryterare som ser det annorlunda är inte ett proffs.
Jag har flera gånger fått hjälp av fackliga representater på min arbetsplats (jag är chef), med problem med arbetstagare som inte riktigt förstår att en anställning innefattar skyldigheter också, inte bara rättigheter. Jag har till och med haft väldigt givande diskutioner kring den typen av avslut av anställning som du beskriver TS. Det rä så man ska jobba med facket. Det är väldigt vanligt att anställda blir utköpta, speciellt i näringslivet, det är inget du ska skämmas över så länge du har en vettig förklaring!
Anonym (gråter) skrev 2009-03-21 17:27:45 följande: