Chock över referens
M C skrev 2009-03-20 21:21:55 följande:
Tack till er som skrev igår kväll. Nu andra dagen efter vaknade jag med ångest över detta. Min chef hade verkligen öst på med negativa saker. Någon skrev att det inte är min chefs ansvar att jag får jobb. Nej, men hon gjorde verkligen allt för att ta bort möjligheten. Jag var på stället i 9 år. Ska hon verkligen kunna förstöra resten av mitt liv för det? Jag klarar mig om jag inte får sommarjobb, men när jag studerat färdigt då? Det är 1.5 år kvar. Ska först ringa min tidigare chef som var bra, men även det tar emot nåt otroligt. Har en ny intervju på tisdag, som mycket känns meningslös pga chefen står som referens där, men de kanske frågar och antecknar nya. Några konkreta tips om hur jag förbereder mig för den intervjun?
När min kollega var aggressiv, skickade hon dödande blickar hela dagarna, skällde på mig inför barn o kollegor, försökte stänga in mig i ett rum när barnen gått, kom med horribla anklagelser. Hur fixar man sånt utan att ta in facket, när man först försökt bli sjukskriven?
Anonym (gråter) skrev 2009-03-21 07:14:03 följande:
M C skrev 2009-03-21 09:24:41 följande:
Jag har nu flyttat och har ännu inte datorn inkopplad hemma, men ville berätta att läget vänt till det positiva för mig. Fick 5 veckors sommarjobb där jag varit tidigare o de kräver ingen referens. Precis innan jag fick veta det, var jag på en intervju till, där jag använde tipset jag fått här: Att förklara läget men erbjuda andra referenser. I detta fall nöjde de sig med kollegor, så jag har inte ringt min gamla chef än.Vet inte om jag får lite jobb på det andra stället också.
Tack snälla för all hjälp genom några svåra dagar.
Nu har jag lyxproblem. Fick det andra jobbet också ; om vårdtagaren godkänner mig vid besöket o jag jobbar gärna mer, men kommer bara att få en vecka ledigt under hela sommaren. Snacka om att saker kan förändrars till det bättre. Med hjälp av er här på FL, era tips o min underbare pojkvän har jag nu sommarjobb. Kramar till er alla.