Inlägg från: Minnie69 |Visa alla inlägg
  • Minnie69

Vul i 7+0 normalt, missfallsrisk?

Jag är helt fascinerad över var ni har lyckats hitta dessa statistiska siffror för MF-risken . Jag har tjatat och frågat varenda "vårdpersonal" som jag har varit i kontakt med, fertilitetsläkare, läkare, BM etc och ingen har velat ge mig kalla siffror. Så som jag har velat få veta det .

Ni som har koll på läget, om risken sjunker till 3 - 5 % om hjärtat pickar i vecka 8, hur mycket sjunker den om moderkakan tar över framgångsrikt och man ser på UL runt vecka 13 att allt ser normalt ut?

• Minnie69

Wow, här haglar kunskapen , tack så mycket {#lang_emotions_laughing}. För min del såg ju allt fint ut i vecka 13 + 0 så då bör risken vara avsevärt reducerad baserad på infon här, dessvärre så är jag dels nästa 40 och dessutom kraftigt överviktig vilket båda två ska vara faktorer som höjer risken, men det är ändå skönt att veta att risken i normalfallet skulle vara så låg som 1 %, så tack

• Minnie69

Jovisst, allt kan hända. Men det låter iaf som jag bör kunna dra ner lite på all min ångest inför ett "stundande" mf. Jag har haft väldigt svårt att slappna av, jag vill gärna ha lite siffror och så, därför har jag tyckt att det har varit jobbigt att ingen har velat säga en ungefärlig procentsiffra (och jag har verkligen frågat varje gång ). Har hela tiden fått svar som "det vågar jag inte säga" etc :-S. Antar att de tror att det ska vara lungande eller nå't (hmm, har snarast varit motsatsen, för då höftar jag ju till en egen, mycket sämre prognos), men det känns lite irriterande att ingen har kunnat förmå sig till att ge en ca siffra. Känns skönt nu när alla verkar ha hört likalydande nuffror av er här inne. Sedan är det ju som sagt svårt att säga hur mycket avvikelse det blir för en annan med "försvårande omständigheter", men jag räknade innan med att en normal mf risk var 10 % (ngn sa att den hade sjunkit till 10 % om man hade sett hjärtat picka) och att min var högre, så era siffror är ett fall frammåt

• Minnie69

Jag menar om jag räknar med en fördubblad risk på 10 % så är den ju 20 %, om man istället får höra att den är 1 % efter vecka 12 så kan jag ju tredubbla den siffran och det är ändå en gigantisk förbättring {#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden Vul i 7+0 normalt, missfallsrisk?