• minimou

Vul i 7+0 normalt, missfallsrisk?

I "Your pregnancy week by week" av Lesley Regan (professor of Obstetrics and gynaecology) står det om missfallsrisken: "By eight weeks, the risk is much smaller and, if a fetal heartbeat can be seen on the scan at this stage, your risk of misscarriage has fallen to three per cent. (....) After 12 weeks, the risk of miscarriage is no more than one per cent."

• minimou

Mizz Turko skrev 2009-04-08 13:38:59 följande:

en tankeställareKan ju bara säga utifrån min egen erfarenhet. Har 5 mf/ma som skett efter att jag sett hjärtat slå. Och att få mf/ma efter att man sett hjärtat slå är runt 2-3 % som läkarna sagt till mig. så jag har "lyckats" pricka in dessa 2-3 % ändå.är nu inne på mitt 6:E graviditet och fått stora problem med moderkaksavlossning fr v 23. Chansen för att få detta var 1-2 % enligt läkarna, så återigen har jag "lyckats" pricka in det "omöjliga".så om det är meningen så går det framåt, annars spelar det inte roll att man sett hjärtat och att läkarna säger att det ser bra ut etc etc.
    Men är det inte så att missfallsrisken ökar ju fler missfall man gått igenom?
  • minimou

Mizz Turko skrev 2009-04-08 13:48:48 följande:

Nej, eftersom man räknar varje graviditet "enskild/ny" (vet inte hur jag ska förklara). Men läkarna räknar inte det så....
    Hittade lite info när jag googlade:

"Risken att få missfall första gången man är gravid är ca 10% efter 3 missfall är risken för missfall i nästkommande graviditet ca 45%, efter 5 missfall ca 75%."

www.villhabarn.com/fragamiss.html
Svar på tråden Vul i 7+0 normalt, missfallsrisk?