• Moder07

Hur många gånger nyser du i ett svep?

Kul att se hur alla nyser :P Vad är kvinnlig och manlig nysning igentligen, är det mer manligt att nysa en gång och mer kvinnligt att nysa flera gånger eller vad? :P

Ni som nyser många gånger i rad, hur många nysningar i rad har ni lyckats med ;)

*ler*

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många gånger nyser du i ett svep?
  • så mycket bättre

Olyckliga Initialer skrev 2009-03-20 09:51:59 följande:

Alltid 3 gånger.
    Samma här, med några undantag, då alltid fler

Är en sån som nyser av solen
  • Pernilla75

Oftast tre gånger men ibland två.

• ALisaE

Jag brukar oftast nysa 3ggr. Sambon däremot kan hålla på och nysa hur länge som helst Våran gemensamma son verkar ha fått samma som sin far.

• Majsan71

Min gubbe och några av barnen nyser av solsken och då brukar det komma en radda med nysningar 

*~* Jag längar efter våren *~*
  • BillaBong

Jag nyser så fort jag tittar in i en lampa eller när det är ljust ute och nyser 9 av 10 ggr bara en gång, jävligt högt ;) Har hänt att jag nyst flera gånger på rad, uppemot 5, men det är väääldigt sällan, bara om jag har en snorkråka långt upp i näsan som killas :P

Google... Goooogle! G-O-O-G-L-E!
  • ALisaE
    Majsan71 skrev 2009-03-20 14:36:56 följande:
    Min gubbe och några av barnen nyser av solsken och då brukar det komma en radda med nysningar 
    Jag känner flera som nyser av solsken Själv brukar jag nysa av tuggummi och halstabletter som är lite/mycket starka.
  • Motljus

Jag nyser en gång. Ordentligt. Så att det hörs.

• Pjaff

Oftast bara en gång men när allergin sätter igång kan det blir över 10 gånger på raken...

• DamnCat
    DamnCat skrev 2009-03-19 23:41:49 följande:
    Jag brukar ligga på ca tre st nysningar/gång. Men min pappa slår nog allt jag varit med om. När jag bodde hemma så roade jag mig med att räkna hans nysningar när han satte i gång och han brukade komma upp i 18 (!). Kom han bara upp i 15 så brukade jag gå ner och säga "nu har du nyst 15 gånger, då är det bara tre gånger kvar!" och då blev han sur på mig
    Nu när andra kommenterat det... Jag är också en sådan som nyser av solen eller av att titta på lampor. Brukar göra det med flit när jag känner att en nysning är på G för att bli av med den. Jag HATAR att nysa och det låter som jag ska döda någon när jag gör det... Hehe
    Vågar man skriva nåt här? Blir man inte anmäld då?
  • fairyfloss

Alltid bara en gång. Min son, man och svärfar är "multiple sneezers", nyser nästan alltid mer än en gång. Rekordet för min son (10 månader) är 4 gånger! Jag tycker det är så roligt att det gått i arv .

• Zimlis

Nästan alltid 3 ggr - tar oxå till lamptricket om en nysning är på g

Klia en hund och du har funnit en fast anställning.
  • sandra1978

onödigt vetande:

Ca 20 % av befolkningen har ett litet "fel" i ögat som gör att man nyser av solsken. Det är Nysnerven(vet ej vad den kallas) som ligger för nära synnerven så synnerven irriterar den andra nerven som gör att man nyser.

• Bling1975

Jag nyser oftast tills jag snyter mig, har aldrig låtit det gå längre än kanske 10 nysningar för så kul är det inte. Ibland nyser jag bara en gång, men om det blir en till efter det så verkar det aldrig sluta.

Stitch längtar efter Lilo
  • Zsarah

Oj, jag nyser så sällan så jag tänker inte på det, men säkert bara en gång. Men då jag gick i lågstadiet hade vi en i klassen som var allergisk mot katt och pollen, då hon reagerade på något så kunde hon nysa mer än 20 gånger efter varandra:D

Jag nyser kanske var tredje dag, max.. Förutom om jag är och hälsar på någon som har det väldigt dammig.. Då får jag svårt och andas och hela kroppen börjar att klia. Att gå på loppis (loppmarknad) så går inte utan att jag får tungt att andas.

Svar på tråden Hur många gånger nyser du i ett svep?