• Sunset 79

Sempers magdroppar!

kan man bara ta sempers magdroppar om bebisen har kolik?Vår 1 månads bebis har mycket problem med gaser i magen och fiser väldigt mycket samt att man kan höra hur magen låter.När hon fiser så gråter hon precis som att hon har magknip...kan jag pröva sempers magdroppar?

• Svar på tråden Sempers magdroppar!
  • Hackemamma

Nä, sempers magdroppar är bra för fisiga magar i största allmänhet :) Vår lilla har kommit ur kolikperioden men är ändå väldigt gasig emellanåt, så vi fortsätter köra med magdropparna varje kväll :)

• MittNyaJag

Vart köper man magdropparna?

• Hackemamma

Finns på apoteket för typ 100 kr om jag minns rätt, de räcker länge :)

• Aros

På apoteket. Och även vuxna kan ta dem om man har problem med magen. Jag är väldigt känslig mot mediciner så om jag måste ta t ex alvedon så tar jag även magdropparna för att magen ska må bra. Trodde läkaren skojade först när han föreslog att jag skulel ta min bebis droppar, men det funkar. Så alla kan ta dem, stora som små om magen krånglar.

Stolt mamma till Agaton (2004) och Ludvig (2008)
  • B3b1s

Semper magdroppar funkade inte förr oss, så vi använde minifom, och de vart mkt mkt mkt bättre! De tar också bort alla gasbubblor å skit som skapar magont.

• Estetare00

Sempers magdroppar fungerade för oss till vår tös, men vi fick även ta minifom samtidigt då han hade extrema magproblem ( och har ännu idag vid 18 månaders ålder).
    Rådfråga på bvc om du är osäker på vad du ska ge och hur mycket.
    De kan sina saker när det gäller kolik och mag problem för de små liven.
    Om du ammar så kan du även testa att sluta äta mat som innehåller laktos, inte drika kaffe eller äta starkt kryddad mat.
    Även sådana saker kan ge magproblem som gaser.
    Vet hur jobbigt det är att höra sitt barn gråta när det är gaser på väg ut.

Lycka till!!

• Sunset 79

var köper man miniform?

• Sunset 79

Hur ger ni dropparna?en tesked direkt i munnen eller måste man blanda dropparna i mjölken i flaska?( jag ammar inte)

• Nicole
    Sunset 79 skrev 2009-03-22 15:39:44 följande:
    Hur ger ni dropparna?en tesked direkt i munnen eller måste man blanda dropparna i mjölken i flaska?( jag ammar inte)
    ger det på tsk innan matning
    axel och elwins mamma
  • Nicole

vår minste hade mycket problem med magen också.
    man kan testa mjölkfri kost om det är extremt (kolik symtom) 3 av 4 barn blir hjälpta av det. kolik symtom=då menar ja typ att de har jätte ont i magen och problem med bajs och gaser.

vi använde magdroppar,de är dyra men för vår lille var de helt fantastiska.

jag är inte säker så dubbel kolla på bvc, MEN ja tror att du får ge både magdroppar och miniform samtidigt i en period för att se om bebisen mår bättre.

lycka till

axel och elwins mamma
Svar på tråden Sempers magdroppar!