• Sunset 79

Sempers magdroppar!

kan man bara ta sempers magdroppar om bebisen har kolik?Vår 1 månads bebis har mycket problem med gaser i magen och fiser väldigt mycket samt att man kan höra hur magen låter.När hon fiser så gråter hon precis som att hon har magknip...kan jag pröva sempers magdroppar?

• Svar på tråden Sempers magdroppar!
  • Sunset 79

vi ger NAN 1 till vår bebis,men vet inte om det finns någon mjölkfri ersättning?

• Nicole
    Sunset 79 skrev 2009-03-22 15:46:45 följande:
    vi ger NAN 1 till vår bebis,men vet inte om det finns någon mjölkfri ersättning?
    ja men du borde prata med läkare på barnmottagningen först.
    ersättningen är jätte dyr om man inte fr den på recept. ibland har man tur och kan få en burk från barnmottagningen och testa och se om det hjälper, det räddade oss
    axel och elwins mamma
  • Aros
    tjockismemos skrev 2009-03-22 16:24:43 följande:
    Nan H A heter väl den mjölkfria? lite dyrare...
    Den är inte mjölkfri. Nutramigen och semper från apoteket är mjölkfria.
    Stolt mamma till Agaton (2004) och Ludvig (2008)
  • Miss Piggy 82

Sunset 79 skrev 2009-03-22 15:38:58 följande:

var köper man miniform?
    Du kan köpa dom på Apoteket för ca 100 kr !
  • lilla sannaw

om din bebis verkar ha ont och problem i magen är mitt heta tips att du ger både minifom och semperdroppar! det fick vi som råd av personalen på barnkliniken och vår bvc sköterska! och jag måste säga att de funkade jätte bra!
    nu är min tjej 3 månader och jag slutade med minifom för et par veckor sedan, men semperdropparna använder jag än och tänker inte sluta heller, det är ju kanon för magen och hjälper den att hålla magen i trim!!
    prova med det, vi hade väldiga problem men vår tjej, hon blev hjälpt aif, hoppas ni också blir det om ni provar!!

• lilla sannaw

glömde skriva... semperdropparna är rätt dyra, typ 100 kr för liten flaska, men räcker läänge,. det finns minifom i både stor och liten flaska, väldigt mycket mer ekonomiskt att köpa stor!! blir dyrt att köpa små flaskorna hela tiden!!! dom går åt snabbt!
    och på minifom flaskorna står det att man ska ge 10 droppar. jag och många andra jag känner har gett ca 20 - 30 droppar! helt ofarligt, jag lovar, men det är ingen ide att bara ge 10, det funkar inte då!

• Estetare00

Vi gav Vår dotter 5 droppar av sempersmagdroppar om dagen och 20 droppar av minifom inför varje matning.
    Vi gav detta från hon var två veckor tills hon var 10 månader.
    Där efter har det räckt med 20 droppar av minifom vid ett tillfälle per dag.
    Hon har extrem känslig mage och de sa kolik när hon var liten men nu så vet vi om att hon är laktos känslig.
    Vi gav detta på sked då vi tyckte att det var lättast.
    Råd fråga bvc om den lilles mage och vad du mer kan göra.

• MalinV

För min bebis (1 mån) fungerar det utmärkt med 10 droppar Minifom vid varje amning, började med 15 när han hade mycket ont i magen, har dragit ner lite nu nät han mår bättre i magen.

Minifom-dropparna är verkligen värda sitt rätt så höga pris - bara lite svårt att mata en nästan nyfödd bebis med sked

• Lantani

vi hade både minifom och magdropparna till sonen när han hade så ont o ,agen och de hjälpte superbra tillsammans

Svar på tråden Sempers magdroppar!