• Dhamma

Muslimer som accepterar homosexualitet, se hit!

Jag har nu fått en hemsk fördom {#lang_emotions_embarassed}som jag hoppas att ni kan hjälpa mig att bli av med. Nämligen den att personer som tror på Allah och lever islamskt anser att homosexualitet är fel.

Jag vill inte gå runt och tro att majoriteten av muslimer i detta land har en sådan gammaldags och för mig obildad och trångsynt uppfattnng om något som är helt normalt och naturligt.

Och jag vet att det finns homosexualitetshat i andra religioner också. Jag har länge trott att muslimer var mest toleranta då jag alltid hört att den religionen är så kärleksfull. Nu har jag fått andra vibbar och hoppas på att ni kan ge mig min gamla uppfattning tillbaka.

• Svar på tråden Muslimer som accepterar homosexualitet, se hit!
  • sanna88a

min man är muslim eller falsk muslim som han kallar sig han accepterar homosexualitet.

• Dhamma
    sanna88a skrev 2009-03-22 11:20:33 följande:
    min man är muslim eller falsk muslim som han kallar sig han accepterar homosexualitet.
    Tack för svar! Men vad menar du med att han är falsk muslim- det är väl inte just för att han accepterar homosexualitet väl?
  • sanna88a
    JTA skrev 2009-03-22 11:24:14 följande:
    Vad är då en "falsk muslim"?
    jadu, han äter flässkött tex
  • sanna88a
    sanna88a skrev 2009-03-22 11:27:24 följande:
    *fläskkött
  • Dhamma
    sanna88a skrev 2009-03-22 11:27:24 följande:
    Okej, men han tror ändå på Allah? Dvs han är inte muslim på det vis som många säger att de är kristna i sverige fast de inte tror på gud?
  • sanna88a
    Dhamma skrev 2009-03-22 11:30:32 följande:
    Okej, men han tror ändå på Allah? Dvs han är inte muslim på det vis som många säger att de är kristna i sverige fast de inte tror på gud?
    nej, han tror inte på någon speciell Gud. Men han tror att den gud finns.
    Han går inte till kyrka/moske och ber eller så. utan han bara tror.
  • sanna88a
    Dhamma skrev 2009-03-22 11:30:32 följande:
    han är uppväxt med att göras namas och gå till moské osv. men när han kom till sverige så ändrade han på sig eller hur man ska förklara
  • Dhamma
    sanna88a skrev 2009-03-22 11:32:44 följande:
    han är uppväxt med att göras namas och gå till moské osv. men när han kom till sverige så ändrade han på sig eller hur man ska förklara
    Tack för svaret!
  • sanna88a
    Dhamma skrev 2009-03-22 11:45:13 följande:
    Tack för svaret!
    varsågod .
Svar på tråden Muslimer som accepterar homosexualitet, se hit!