oOHalalOo skrev 2009-03-27 19:01:43 följande:
Gustaf Kroon skrev 2009-03-27 18:28:00 följande: Ditt tidigare inlägg bestod mest i mycket fraser om mina kunskaper i svenska, så jag fann det på det stora hela OT och tappade intresset. Där får du ursäkta mig i det fallet. Jag har inte skrivit om att veta bäst, men då jag och andra har tillgång till Islams källor så är det inte så långsökt att ta sig fram via dem för att finna svar. Om du menar att sitta och hångla på en parkbänk om man är homosexuell så är det inte accepterat. Men det är å andra sidan inte heller accepterat att som heterosexuell göra detsamma. Så det råder jämlikhet i det fallet kanske man kan säga? Vad samhällets ledare drar för slutsatser är omöjlighet att veta. Man vet inte var man har dem, de svänger som en karusell hit och dit. Så dessa tankegångar är ogripbara. Att män håller varandra i handen, likväl som kvinnor gör det lär nog vara acceptabelt, då det inte är en betygelse för sexualitet i många länder utan för ömsinhet bl.a. Representerar bara mig själv, precis som alla andra som skriver på FL. Tror inte det är ett forum för organisationer, utan för mammor och pappor i första hand. Stör det dig att jag svarar på inlägg utifrån vad Koranen och Sunnah säger, som är Islams grundkällor? Jag tycker mig känna en viss irritation från din sida, därför undrar jag.
Så här skrev jag:
"Det kan också bero på att du inte har hunnit lära dig språket riktigt ännu vilket naturligtvis leder till missförstånd. I så fall ber jag om ursäkt och hoppas att det blir bättre så småningom. Det är svårt med nya språk. Det vet jag som har arbetat i Holland, Tyskland och Storbritannien."
Tappade du intresset på grund av denna vänliga frågeställning?
Tycker du att det är ett tecken på irritation när jag försöker bena ut vilka kriterier som gäller för bestraffning av samkönade kärlekspar, är det beklagligt.
Eftersom du tidigare skrev att det handlade om penetrering, vill jag veta var gränserna går för hur normala kärlekspar får betyga varandra sin kärlek offentligt.
Ska jag tolka dig som att de får hålla varandra i handen, men att där går gränsen?
Anser du att uppriktig kärlek mellan två människor som älskar varandra, i moraliskt hänseende, ska betraktas olika beroende på om det är homosexuella eller heterosexualla par?