Inlägg från: Solisrosis |Visa alla inlägg
  • Solisrosis

dr brown flaskor

hur ofta kokar ni era dr brown flaskor och napp? 1 ggn/dygn? eller kör ni i diskmaskinen?

kör ni flaskan i mikron?

• Svar på tråden dr brown flaskor
  • Solisrosis

diskar ni i diskmedel varje gång eller bara 1 ggn/dygn och sköljer i varmt vatten resten av gångerna?

• Solisrosis

diskade ni nappen också m medel?

kan man koka gummisaken som ska sitta i rörert?

första gången m dessa flaskor nämligen, därav alla frågor.

• Solisrosis

varför kokar man inte efter varje användning? känns som att det är lättare än att stå o diska alla delar (det är ju ganska många).. eller är det bättre att diska m medel?
    men jag tänker ju att uppkokt vatten steriliserar mer.

varför står det på dessa flaskor att man inte kan koka dem?

sry för alla frågor, men jag är helt ny på flaskområdet

• Solisrosis

men är det inte så att dey blir renare att koka dem än att diska i medel?

men varför står det att man intefår koka flaskorna?

• Solisrosis

Lisa E skrev 2009-03-23 19:43:33 följande:

Sonen ville visst hjälpa till... därav A:et. När jag har kokat flaskor har jag alltid rengjort dem och napparna med diskmedel först. Är flaskor och nappar inte rena när man kokar dem bildas det en beläggning på alla sakerna av resterna från ersättning/vällingen.
    det är alltså OK att koka sj'lva flaskan?
    kokar du gummisaken också, den där som ska sitta i röret?
  • Solisrosis

men hur gör ni på nätterna då? diskar ni allt på en gång elr låter ni dom stå till morgonen?? det måste ju bli en 2-3 flaskor under en natt?

och när ni går iväg, till tex ett köpentra där diskmedel inte finns att tillgå, tar ni med flera rena flaskor då o bara sköljer ut de använda till ni kommer hem?

• Solisrosis
    Lucyinthesky skrev 2009-03-25 12:14:12 följande:
    Vi diskar dem i varmt vatten och sköljer sen i kallt efter varje användning.Ett par gånger i veckan steriliserar vi i medelas rengöringspåsar för micron. Mycket enklare än att koka!
    diskar du i avrmt vatten o diskmedel en gång om dagen? eller först kaltl, och sen varmt m medel efter varje användning?

en helt annan fråga också; vattnet man kokar upp för att blanda ersättningen med, hur länge klarar det sig i kylen?
    jag kokar nämligen upp ganska mycket på morgonen, låter det svalna och sedan in i kylen.
Svar på tråden dr brown flaskor