• Solisrosis

dr brown flaskor

hur ofta kokar ni era dr brown flaskor och napp? 1 ggn/dygn? eller kör ni i diskmaskinen?

kör ni flaskan i mikron?

• Svar på tråden dr brown flaskor
  • mullzack

Diskar för hand och ca 1 ggr i månaden i maskin, nappar däremot kokar jag ca 1 ggr i veckan. Värmer vattnet i flaskan i mikron

• Jesster

Diskar för hand efter varje matning. Diskar aldrig i maskin eller kokar.
    Just Dr Brownflaskan kör jag inte heller i mikron utan jag blanda i en NUK-flaska och mikrar istället för at kan aldrig blanda i Dr Brown utan att det skvätter

Den som söker han finner - www.google.se
  • Solisrosis

diskar ni i diskmedel varje gång eller bara 1 ggn/dygn och sköljer i varmt vatten resten av gångerna?

• Jesster

Genom att bara skölja flaskan så blir den inte ren.
    Jag diskar med diskmedel varje gång.

Den som söker han finner - www.google.se
  • alvaereva

Nu var det ett tag sen vi hade dom flaskorna men då diskade vi dom med diskmedel efter varje användning och kokade alla delar varje dag.
    Diskade aldrig i maskin.

• Solisrosis

diskade ni nappen också m medel?

kan man koka gummisaken som ska sitta i rörert?

första gången m dessa flaskor nämligen, därav alla frågor.

• Solisrosis

varför kokar man inte efter varje användning? känns som att det är lättare än att stå o diska alla delar (det är ju ganska många).. eller är det bättre att diska m medel?
    men jag tänker ju att uppkokt vatten steriliserar mer.

varför står det på dessa flaskor att man inte kan koka dem?

sry för alla frågor, men jag är helt ny på flaskområdet

• Lisa E

Kokade 1 gång/veckan när sonen var liten och däremellan både handdisk och maskindisk.

• Alexi

vi diskar flaskorna för hand (med diskborste med diskmedel i) eller i diskmaskin. Allt utom napparna. De diskar vi för hand med diskmedel och kokar någon gång ibland.

Svar på tråden dr brown flaskor