dr brown flaskor
hur ofta kokar ni era dr brown flaskor och napp? 1 ggn/dygn? eller kör ni i diskmaskinen?
kör ni flaskan i mikron?
hur ofta kokar ni era dr brown flaskor och napp? 1 ggn/dygn? eller kör ni i diskmaskinen?
kör ni flaskan i mikron?
men är det inte så att dey blir renare att koka dem än att diska i medel?
men varför står det att man intefår koka flaskorna?
De tål väl inte kokning av någon anledning så det är ju inte ett alternativ. Man diskar ju allt annat som används i matlagning så då är det väl ok att diska dem.
A
Sonen ville visst hjälpa till... därav A:et. När jag har kokat flaskor har jag alltid rengjort dem och napparna med diskmedel först. Är flaskor och nappar inte rena när man kokar dem bildas det en beläggning på alla sakerna av resterna från ersättning/vällingen.
Lisa E skrev 2009-03-23 19:43:33 följande:
men hur gör ni på nätterna då? diskar ni allt på en gång elr låter ni dom stå till morgonen?? det måste ju bli en 2-3 flaskor under en natt?
och när ni går iväg, till tex ett köpentra där diskmedel inte finns att tillgå, tar ni med flera rena flaskor då o bara sköljer ut de använda till ni kommer hem?
Jag diskar inte direkt utan sköljer ur ordentligt med kallt vatten så att inget fastnar kvar. Diskar en gång per dygn (vi har fem flaskor och vi diskar när de är slut). Kokar gör jag lite då och då, kanske en gång i veckan.
Nu är vår tjej 11 v och äter ca 5 ggr/dygn. När vi är ute tar vi med en flaska och sköljer med kallt vatten om hon skulle behöva mat flera gånger. Blir vi borta riktigt länge tar vi flera med.
Vi diskar dem i varmt vatten och sköljer sen i kallt efter varje användning.
Ett par gånger i veckan steriliserar vi i medelas rengöringspåsar för micron. Mycket enklare än att koka!
Just det.. blandar ersättningen i en annan flaska och häller sen i dr brown flaskorna.
Diskar i varmt vatten utan diskmedel och sköljer sen i kallt efter varje användning.
Jag kokar upp vatten ca 1 gång om dagen och har i kylen. Har ingen aning om hur lång tid det håller sig.
Nu har de kommit skruvlock till flaskorna så att man kan blanda ordentligt. Har iochför sig bara provat till välling men jag tror att de ska hålla tätt. Bättre än vad det gör när man blandar med "napplocket" tror jag iallafall.
Har använt Dr Browns till alla mina tre barn som inte har ammat. Det har ju runnit en del när man blandade förrut. Har även kokat alla delar som finns till flaskan. Dock oftare i början, nu diskar vi dem bara i diskmaskin en gång per dag och sköljer ur dem direkt (inte på natten) när hon ätit.