Inlägg från: Juniphé |Visa alla inlägg
  • Juniphé

PÅSK picknick?

Någon mer än jag som längtar till Påsk? Jag inbillar mig att vädret kommer vara strålande sol och värme Därför har jag, som ska hålla i påskmiddagen i år, beslutat mig för att bjuda på härlig påskpicknick utomhus. Ja, alltså om vädret tillåter Annars äter vi den inomhus framför brasan.

Vi blir 7 vuxna.
    Har ni några tips på rolig picknickmat som man kan överraska med? Kanske en tårta till dessert?

Bf 31/10-09 (Halloween)
  • Svar på tråden PÅSK picknick?
  • Juniphé

Vi blir 7 vuxna som jag skrev (Alltså inga barn utöver den lill* i magen min)

Nej varmt kommer det nog inte vara. Tanken är att vi tar en utflykt och tar med oss filtar och liggunderlag och kan njuta av vårsolen.

Potatisidén gillar jag inte tyvärr... jag vill gärna komma bort från den traditionella påskmidaggen med allt vad den innebär. Den är ju nästan som ett julbord
    Det jag efterlyser, som kanske inte framkom i trådstarten är tips på god och kanske ngt påskinspirerad picknickmat som man kan förbereda och bara plocka fram när man är på plats. Plast bestick, papptallrikar etc är ju givet annars blir det svårt att bjuda på annat än mackor

Persikopaj lät jättegott

Bf 31/10-09 (Halloween)
Svar på tråden PÅSK picknick?