Min 13-åring har gått över gränsen
Vad ska man ta sig till när dottern som snart blir 13 tänjer på alla gränser, beter sig som ett monster och har tappat all respekt för att och alla.
Hon har på några månader gått från att vara en snäll tjej som klarade skolan hyfsat utan större konflikter till att ändra klädstil, sminkar sig för mycket, kommer för sent till skolan har anmärkningar är aldrig med på gympan, hemma skriker hon bara att hon hatar oss, att vi förstör hennes liv.
Vi diskuterar mycket ang tider, har sakt att hon ska vara hemma kl 21, hennes kompisar får vara ute längre med jag tycker det räcker med 21. Förra veckan skolkade hon medvetet från skolan jag blev uppringa av en lärare, jag gav henne utegångsförbud som hon stuntade i och stängde av mobilen, jag fick köra runt och lete efter henne.
Denna helg kom hon inte hem på fredagkvällen, stängde av mobilen och hörde inte av sig, kom inte hem på hela natten utan först kl 15 dagen efter då efter att jag vänt upp och ner på hela världen och lycktas få tag på ett tel nr till en förälder där hon fanns, hon och en kompis hade följt med två 14 åringa killar hem och var där hela natten, tänker inte berätta vad jag sa till killen mamma....
VI har kontakt med BUP har varit där på ett samtal innan allt det här sista hände, dottern vill inte ha hjälp säger att det är jag som behöver hjälp...
Jag går sönder inombords, vet inte vad jag ska ta mig till längre, vad jag än säger eller gör så blir det fel, blir arg på henne och vi skriver till varandara, vet att det inte blir bättre men jag orkar inte stå där lugn längre......desperat
Hon kallar mig allt elakt och fult hon kommer på visar inget tecken på respekt eller förståelse var sig mot mig, hennes lillasyster eller min man, hennes pappa lever inte med oss, deras kontakt har inte alltid varit den bästa, det har varit/är jobbigt för henne det vet jag, men det här är större än så.....känns som allt går över styr....