Inlägg från: Lilli 84 |Visa alla inlägg
  • Lilli 84

Microlax

Min son är totalt förstoppad och vi var till läkaren idag som sa åt mej att ge honom microlax.
    Han fick en hel sån tub i rumpan kl 16:20, men inte har då han bajsat nåt än. Inte ens blivit gasig! Hur lång tid är det meningen att det ska ta?!

• Svar på tråden Microlax
  • Lilli 84

Kan ju säga att det kom inge bajs alls igår :S
    Så jag antar att stoppet sitter högre upp, men vad gör man åt det?
    Jag har också fått rekommenderat att ge honom Relaxit varje dag efter middagen som ska hjälpa honom att bajsa.

• Lilli 84

Han är strax över 3 år, och har aldrig haft problem med magen förut. Men han har ätit penicillin och mycket alvedon och sådär nu på slutet för han har legat sjuk i luftrörskatarr och inte ätit nånting typ. Så nu när han börjat komma igång med ätandet som vanligt igen så blev det helstopp i magen tydligen, inte så roligt!
    Han är duktig och dricker mycket vätska, och han får 10ml laktulos per dag.
    Jag ska köpa katrinplommonpure sen, men jag ät tveksam till att han kommer äta det faktiskt. Men nyponsoppa borde han nog tycka om, så det ska jag absolut prova.
    Kan man köpa klyx receptfritt på apoteket?

• Lilli 84

Tack för tipsen! Russin har jag fått i honom iaf, annars är han en riktig finsmakare när det gäller saker som han normalt inte brukar äta ;) typ katrinplommon då ;)

Nu har han dessutom börjat få feber, hade 39 grader under dan igår som steg till 40 mot kvällen. Så det blir nog till att ringa bvc nu på morgonen igen.

• Lilli 84

Tack så mycket för alla svar!
    Nu har han äntligen kommit igång och bajsat av sej själv så jag hoppas det fortsätter så och inte stoppas upp igen.
    Den tablettern som heter Relaxit funkade faktiskt väldigt bra, så har han inte bajsat på en dag så får han en sån under eftermiddan istället.

Svar på tråden Microlax