• Lantani

Mildison

bvc rekommenderade den till sonen när han hade torra fläckar på armbågarna och på kinderna (men där skulle vi vara väldigt försiktiga när vi smörjde eftersom det är så nära ögonen)

• Lantani
    sim2fil skrev 2009-03-25 09:07:45 följande:
    BVC rekommenderade den till min son redan när han var ett par månader då vi provat i stort sett alla feta krämer vi kunde hitta. Däremot smörjer jag inte alltför stora områden med den och så underhåller jag med Locobase repair när det blivit bättre med Mildisonet.
    Precis så gör vi också. Använder mildisonen tills det blir bra sen repair och om det extremtorra kommer tillbaka så blir det mildisonen igen några dagar.
  • Lantani
    Molko skrev 2009-03-25 19:18:53 följande:
    Har en annan tråd ("ni med små torrisar hemma"), där jag beskriver dessa sk. "torrfläckar"..det enda bvc sa till mig var då att det var torrfläckar och att det skulle räcka att smörja med miniderm..tycker snarare att fläckarna blivit fler och större i omfång sen vi började med den...
    Prova annars med locobase repair, jätte bra. Om det inte funkar skulle jag nog testat mildison faktiskt.
Svar på tråden Mildison