Inlägg från: Lilla Lotta |Visa alla inlägg
  • Lilla Lotta

Hallux valgus

Jag opererade min vänster tå 2 februari i år. Jag tycker operationen har gått långt över förväntan och det har inte gjort speciellt ont heller. Operationen gjordes under lokalbedövning i foten, och efteråt klarade jag mig på panodil zapp (skippade morfintabeltter då jag är gravid). Efter två dagar kunde jag gå på foten igen, men en special sko. Blev sjukskriven i 6 veckor om jag behövde men jag var hemma endast 4 dagar. Foten svullnar väldigt lätt fortfarande men det skulle jag räkna med, och är lite stel i tåleden än men den mjuknar kankse upp med tiden.

Tycker helt klart att operationen är värd att genomföras!

• Lilla Lotta
    Firefairy skrev 2009-04-06 15:17:58 följande:
    jag har inte ont i min vänster fot där hallux är störr eän på höger.min farmor opererade sig 2 gånger på varje fåt och det kom ändå tillbaka, så läkaren sa till mig att jag skulle låta bli att operera så länge jag inte hade ont av detenda "bersväret" jag har nu är att jag måste ha lite större sko tex 40½ istället för 40 - och se upp så att det inte går ner en söm precis över knölen, så det kan skava.lycka till!
    Man opererar med en anna teknik numer, förr var det vanligt att könlen växte ut igen. Men med dagens teknik har i alla fall jag blivit garanterad att knölen inte kommer tillbaka och att stortån håller sig rak.
Svar på tråden Hallux valgus