• majsis

vul v8

var på vul igår. där sade läkaren att jag var gravid i v 8+0. fostret var 13 mm stort. nu undrar jag . med v. 8+0 menar läkaren att fostret är 8 veckor gammalt. alltså att det blev till för 8 veckor sedan. att för 8 veckor sedan hade jag min ägglossning? För när jag räknar 8 veckor bakåt så hamnar jag på det datumet som jag hade min senaste mens! i och för sig så kan man väl ha ägglossning då, men hur vanlligt är det?
    hoppas någon kan ge svar på mina konstiga funderingar. känner mig lite förbryllad!

• Svar på tråden vul v8
  • majsis

tack för alla inlägg! nu kommer en till konstig fråga. när man läser här på fl så står det att i v8 så är embryot ca 25mm. mitt var bara 13mm. jag antar att det varierar men mitt verkar ju vara så mycket mindre. läkaren sa ju inget så jag antar att det såg normalt ut. jag tänkte inte på att fråga just då. var bara så glad att jag såg ett tickande hjärta. hade nämligen haft lite brunröda blödningar. fostret har ju några veckor på sig att växa till sig :). hur stora har era embryon varit när ni gjort tidiga vul?

Svar på tråden vul v8