• Nov09

någon mer som är i v7?

Hej!

Väntar mitt första barn. Jätte spännande. Jag har inte märka så mycket skillnad.. Ingen illamåend, bara gaser i magen.. Berätta om dig hur du har det. Kul att kunna prata med folk som är gravida i samma veckor.

Kram

• Svar på tråden någon mer som är i v7?
  • Ungamamman90

Jag är i Vecka 7+5 så egentligen är jag i vecka 8 :P
    Har inte mått illa alls, det ända graviditetstecknet jag har är att jag är kissnödig : )

Igår gjorde jag VUL, trodde jag gick in i vecka 8+0 igår men icke sa nicke, vecka 7+4 igår ist : P

Första barnet här med : )

• Tiniii

Andra barnet... i vecka 7 har redan problem med ligamenten,,,, inget illamående förutom att magen kurrar som bara den trots att jag åt havregrynsgröt klockan 8 såinte sålänge sen.. brösten ömma också..

• maja75

Jag är oxå i v 7 (6+1) och väntar mitt andra barn, har en dotter som är drygt tio månader. Känner faktiskt inte så mycket alls, ingen ömhet i brösten (ammar fortfarande och då kan det visst vara så) och inget direkt illamående heller, bara lite ibland men inte alls som förra graviditeten. Kanske illamåendet tar fart den här veckan, det var så sist iaf... Har lite mensvärkskänsla ibland, kommer och går. Jag fryser hela tiden!

Tycker faktiskt att det är lite jobbigt att inte känna så mycket, lätt att tro att något är fel.

• Nov09

Hej!
    Idag har magen verkligen börja svullna upp. Är det någon annan som känner sig ganska hungri ofta? I vilket vecka tycker ni man kan berätta att man är gravid? Är nu i v8 :) tiden går fort.

• Miracle09
    Nov09 skrev 2009-03-26 22:39:45 följande:
    Hej! Idag har magen verkligen börja svullna upp. Är det någon annan som känner sig ganska hungri ofta? I vilket vecka tycker ni man kan berätta att man är gravid? Är nu i v8 :) tiden går fort.
    Hej,
    Är i vecka 7, magen bubblar hela tiden och svagt illamående. Hoppas inte det blir värre. Trött hela tiden..
    Jag tycker att man kan berätta det precis när man vill. Vi fick veta att jag var gravid för en vecka sen och redan en-två dagar efter testet berättade min sambo för alla han känner. jag har berättat för familj och närmaste vänner. Jag vill att tiden ska gå fortare :( vill gå på UL
  • Nov09

Hej

Miracle09 skrev 2009-03-27 12:16:09 följande:
    Hej,Är i vecka 7, magen bubblar hela tiden och svagt illamående. Hoppas inte det blir värre. Trött hela tiden..Jag tycker att man kan berätta det precis när man vill. Vi fick veta att jag var gravid för en vecka sen och redan en-två dagar efter testet berättade min sambo för alla han känner. jag har berättat för familj och närmaste vänner. Jag vill att tiden ska gå fortare :( vill gå på UL
    Hej!
    Idag var jag på första besöket på sjukhuset. A magen hel skum.. Känner inget annat tecken, konstig, men skönt. Vi har berättat för dem närmst vän och släkt. Längtar till v12, slippa känna att det finn en risk för missfall :(
  • swala

Hej!
    Jag är också i v7(6+3) Jag hade kraftigt illamående i v5 men mår mkt bättre nu, förutom tröttheten.... Hur har ni det med illamåendet? Jag tror att det kommer tillbaka, det gjorde det förra gången i v8!

• otursföljd

Hej!
    Jag är i v 7 (6+5). Har varit väldigt illamående senaste veckan, men ej kräkts. Väldigt trött och konstant hungring och äter jag inte med en gång mår jag illa. Magen har svullnat upp lite. Sugen på mat med extra sälta, typ fetaost o oliver - men inte så man kan kalla det craving. Ska på tidigt UL på tisdag för att kontrollera att bebben ligger rätt, har haft 2 utomkved och 2 missfall sedan innan och har en pojk på snart 8 år.

• otursföljd

Oj, glömde nämna att jag sover oroligt - slåss säger gubben min . Fryser jätte mycket - sover med både filt och täcke - rysningar över hela kroppen.

• Tiniii

Mitt största symptom är att jag e så trött hela tiden.... men kan ju ocksålägga till att jag också fryser hela tiden förutom när jag legat i sängen några timmar då svettas jag som en gris..

Svar på tråden någon mer som är i v7?