någon mer som är i v7?
Hej!
Jag är också i v7(6+3) Jag hade kraftigt illamående i v5 men mår mkt bättre nu, förutom tröttheten.... Hur har ni det med illamåendet? Jag tror att det kommer tillbaka, det gjorde det förra gången i v8!
Hej!
Jag är också i v7(6+3) Jag hade kraftigt illamående i v5 men mår mkt bättre nu, förutom tröttheten.... Hur har ni det med illamåendet? Jag tror att det kommer tillbaka, det gjorde det förra gången i v8!
Vi har också bara berättat för ett par vänner...inte våra föräldrar ännu. Låter kanske konstigt men vill liksom inte göra dem besvikna i onödan! Vill vänta till efter första UL om 2,5 vecka! Kommer väl att vara v 11-12 när vi berättar för dem, tror jag! Hur gör ni andra?
Trötthets-dimman känner jag väl igen!
Är v7+0 idag så v 8 börjar enl beräkning i morgon!!
Håller med om att det är ett litet dilemma- berätta eller inte berätta tidigt. Vill vänta med familjen några veckor till....om jag kan dölja det. Blir ju svårt med kalas osv eftersom jag inte brukar köra, utan mannen som föredrar cola framför vin gärna gör det vanligtvis! Får väl tvinga honom att dricka vin så jag kan köra med giltlig ursäkt! Har dessutom redan börjat ändra mig lite i kroppsformen, även om jag inte gått upp ngt i vikt. Tycker själv att midjan liksom försvunnit och blivit bredare.
Hur är det för er?
Här i malmö är det v10 som gäller för vul!!
Jag går privat!! Slottstadens Läkargrupp! Ska först göra ett sk vaginalt ul för att se att där finns ett piggt litet pyre och sedan remiss till cura om man så vill ha kub test etc. Då görs det ytterligare ul i v 13-14 och sedan i v 18! Det var jätteskoj förra graviditeten, de har en stor fin skärm som man ser jättebra på!! Det är skillnad på privat att man får göra mer om man vill men det kostar ändå inget!!
jag är nu i v9 och ska på vul om en vecka! Det ska bli sköt att se så att allt är bra! Visst oroar man sig men försöker att inte göra det. Man kan ju inte göra något åt saken om det inte skulle gå bra!
Ja jag går privat och det är rutin! Det kostar inte extra så jag kan bara se fördelar!