Inlägg från: Yosa |Visa alla inlägg
  • Yosa

Ni som varit i Bahia Feliz -Las Pitas

Oh vilken bra tråd! Ska till Bahia feliz Las Pitas i höst. Puttar upp tråden lite.

• Yosa

Får man badhandduk på Las Pitas elelr behöver man släpa med 4 stycken (blir ju en halv resväska)?

• Yosa

det var toppen och vi åker i oktobe rigen nästa år!! Våra barn är snart 4 och snart 7 och de stormtrivdes. Hade allinclusive och vi tyckte det fanns enormt mycket att välja på! återkommer.....

• Yosa

..kopierar in från vad jag skrivit en annan tråd

Vi var där nu i oktober med våra barn (Elin 6,5 år och Albin blir 4 nu i januari). Vi har aldrig flygit ,ed dem förrut och aldrig varit på liknande. Vi blev mycket mycket nöjdare än vi hade vågat tro. Har vänner som varit där med småbarn (från 3 år och uppåt första året) 4 år i rad och de ska åka näsat höst igen. Vi åker nästa höst igen, vi också. Det skiljer säker vart man bor. Det finns 4 hotell att välja på: Stora huvudhotellet Orquidea, "radhus" Las Pitas, "radhus" Tres Vidas och "radhus" Playa Feliz. Med "radhus" menar jag då möjlighet till uteplats och som en liten lägenhet (etta eller tvåa) med pentry. Balkong på dessa kostar mer men med småbarn ville ha mysa på en uteplats. Oavsett vilket hotell du väljer har du 5 pooler att välja på (3 på orquidea och 2 på palya feliz) där djupet är från 3 dm till ca 125 cm eller nåt sånt. Rutschbanor, etapp-trappor i poolerna etc . En större lekplats och en mindre finns på området. Har du allinclusive (vilke vi tyckte va toppen toppen!) äter du på både orquidea och playa feliz. Vi tyckte maten va toppen. Enorma buffeer på båda ställerna. Då pratar vi 10-15 efterrätter per måltid, kanske 4-5 kött sorter, 3-4 fisksorter, kyckling, kallskuret, strips, pasta av alla de sorter, ris, risotto. Massa frukt, chokakladfontäner, 5 sorters glass ja allt du kan tänka dig. Vin, öl och drinkar från 10-23. Sen är inte havsbadet så mycket att hurra för. Vi var en hel del vid havet och solade, lekte och plockade stenar men inte badade. Mycket sten men en konststrand ihop med den andra stranden.

• Yosa

Orquidea är huvudhotellt och ni kommer att ha nära till poolen och till området som helhet. Vi är lite inne på att bo på Orquidea när vi åker nästa höst men vi tyckte så mycket om vår mysiga uteplats och "radhus-känslan/lägenhetskänslan" på Las pitas så ev blir det det istället.
    Vet inte alls vad mat och dryck kostar utan all inclusive. Jag skulle inte åka dit utan allinclusive då jag tyckte buffen var enorm och maten mycket väl godkänd. Hade buffen varit torftig, bara en restaurang att välja på etc hade jag nog inte tyckt så. Då barnen äter gratis all inclusive med betalande vuxen blev inte all inclusive så dyrt för oss 2 vuxna och 2 barn. Frukost, fm glass, frukt, kaffe, lunch, em. glass, middag, vin, öl och drinkar kostar också. Så jag tror vi tjänade på all inclusive efter vad vi hört från vänner som räknat lite på det.
    Vill man spara lite kan man ju avstå allinclusive och laga lite egen frukost och mat men då behöver man ju bo på ett lägenhetshotell. Vi tyckte nästan att halva resan avr denna underbara mat! som var så fint upplagd varje måltid. Enormt stort! (lunchen på Orquidea är lite mindre än middagen på kvällen) 

• Yosa

Strandpromenaden: Vi tyckte det var mysigt att gå från orquideas område till playa feliz (5-10 min promenad)      och starx utanför playa feliz började den riktiga promenadvägen (typ plattor). Min pappa och hans sambo gick till närmaste ställe 7km bort och tog sedan en taxi tillbaka ett par gånger och det tyckte detta var toppen (det är mer resvana än vi och har lite starndpromenader att jämföra med)

• Yosa

Vi har inte så mycket att jämför med då detta var första gången jag åkte charter sen jag själv blev vuxen. Näe vi tyckte det var föhållandevis lagom med folk med tanke på att 4 hotell delade på området. Hade läst om "hysteriska engelsmän" som gapar och skriker runt poolen men vi såg inget av detta alls! Inget hysteriskt pool-liv alls och lugn och tyst utan att vara öde. Kom man till poolerna vid 8-9 fanns det stolar men kom man vid kanske 11-12 var det svårare att hitta en plats. Vi åkte 24/10 så det skiljer säkert en del på olika perioder. "Alla" pratade svenska, finska eller norska tyckte vi. Enstaka engelsk familj.

• Yosa

Ursäkta mina rörig inlägg men jag har skrivit mycket om resan i denna tråden på FL:

www.familjeliv.se/Forum-25-106/m58290402.html

så istället för att skriva in allt igen så kopierade  jag bara in texten.

Som sagt vi åker dit i höst igen och har kompisar som åker i höst för 4e (!) året i rad!

Eg. skulle vi nog vilja åka kanske i sep istället för oktober (vi åkte oktober detta året). Det blåste lite där så värmen var inte jättejätte. Minsta barnet frös en del och vi också första timmarna efter frukost. Lite mer värme kunde vi tänka oss.        
Svar på tråden Ni som varit i Bahia Feliz -Las Pitas