• lördag

Lätta eller Bregott?

När jag var yngre var det lätt produkter som gällde, men nuvet jag inte vad som ska vara det bästa .
    T ex det här med smör(eller vad man nu ska kalla det för).
    Ska det vara lättprodukter typ Lätta eller ska det vara mera riktiga produkter typ Bregott?? (Vet inte om jag är fel ute om jag kallar bregott för riktig produkt)

Hoppas ni förstår.

• Svar på tråden Lätta eller Bregott?
  • Neelah

Jag försöker alltid att välja så rena produkter som möjligt, så här blir det smör.

• Panna82

Vi har Bregott hemma. Men helst skulle jag vilja ha riktigt smör men det tar ju sån tid innan det mjuknar.
    Jag tror att det är bättre med "rikigta" produkter än light-dito.

• Poison Girl

Som jag har fattat det är det nyttigare med "rena" produkter som typ smör och Bregott. Läste nån engelsk/amerikansk artikel eller vad det nu var om det där. Och någon hade då sagt att "I'd rather trust a cow than a chemist". Och det ligger väl en hel del i det uttalandet tycker jag. Nu försöker jag undvika även smörprodukter pga etiska skäl. Men som sagt, smör är bättre än margarin som är en kemisk produkt.

• Tant Groda

tycker att de riktiga produkterna är bättre, så lite tillsatser som möjligt!

• mian7373

Vi kör med Lätta för att både jag och barnen tycker det är godast. Jag tycker om Bregott också men det är så hårt

• lördag

Jag bytte från lätta till Bregott efter jag sett på Skipper(hon med kylskåpet) men sen träffade jag på en mässa en från livsmedelsverket och hon tyckte att fettet var farligar så då bytte jag tillbaka. Men nu har jag funderat ett tag och tycker nog att Skippers anledning var bättre. (Vaddå lättlurad )

• minimou
    lördag skrev 2009-03-26 10:06:41 följande:
    Jag bytte från lätta till Bregott efter jag sett på Skipper(hon med kylskåpet) men sen träffade jag på en mässa en från livsmedelsverket och hon tyckte att fettet var farligar så då bytte jag tillbaka. Men nu har jag funderat ett tag och tycker nog att Skippers anledning var bättre. (Vaddå lättlurad )
    Jag litar inte alls på livsmedelsverket längre!

Själv äter jag bregott eller smör. Tror inte alls margariner är bra.
  • Eisa

Bregott aåklart. Allt annat sänder er till en hjärtinfarkt /påläst

12.34
Svar på tråden Lätta eller Bregott?