• lindajm

planera förlossning?

Alla frågar hela tiden hur jag planerar min förlossning eller hur jag vill ha det. Men jag har inte funderat så mycket. Tycker det är svårt när man itne har någon erfarenhet av det. Väntar första barnet. Är man korkad om man tänker att det löser sig när det är dags? Det känns som om det ändå inte kommer bli som man tänkt sig. Vill inte ha masas förväntnignar och viljor heller, kanske bara blir jobbigare om nåt nåt händer som gör att alal ens planer går i stöpet.

• Svar på tråden planera förlossning?
  • lindajm

Snufsan: O det känns lugnande! Man har ju fött barn i tusentals år, känns ju som att man inte ska behöva fundera på det så mycket!

• lindajm

Det var bra tips, det ska jag göra! Hur är det med bedövning och tatuering i svanken? Min sitter väldigt lkångt ner...

• lindajm

nä, jag hade nog tänkt försöka slippa epidural känner jag nu när jag läst lite om det. Lustgas vet jag inte heller, handskas inte bra med yrsel o sånt. Tänte iaf at bad och masasge kan vara bra. Sen får man ju se när det väl är dags, man kanske bara skriker efter smärtlindring utan att bry sig om vad man får :)

• lindajm

Gummis: Det ska jag komma ihåg!

• lindajm

Grodan12: hihi:) misstänker att jag kommer vilja vara uppe o gå med en massa med. Och man vill ju verkligen inte ha nåt som påverkar barnet.

• lindajm

Ja det är precis det jag också är rädd för!

Svar på tråden planera förlossning?