missfall i v 4-5
Jag har lite undringar om extremt tidiga missfall. Hur märker man ett missfall i slutet av vecka 4/början av vecka 5, alltså ungefär vid bim? Jag förstår att man får en blödning, men blöder man mycket? Länge? Gör det ont?
Jag har lite undringar om extremt tidiga missfall. Hur märker man ett missfall i slutet av vecka 4/början av vecka 5, alltså ungefär vid bim? Jag förstår att man får en blödning, men blöder man mycket? Länge? Gör det ont?
Ingen som vet? Är så orolig för att jag råkat ut för det
Det kan bli som en vanlig menstruation, fast med klumpar.
Du kan känna smärta men alla gör inte det.
Jag fick missfall i vecka 7 och jag hade inte ont alls. Jag tror jag blödde i ca 1 vecka, sedan var det bara att försöka igen.
Beklagar verkligen om det är ett missfall
Jag hade först flera positiva gravtest, sen en blödning vid BIM+5 och då var testet negativt. Började som en liten färsk blödning som sen blev mer riklig med klumpar, gjorde ej speciellt ont. Fick en mens emellan och blev sen gravid igen. Bf i sommar =).
Jag har inte testat än. Hade bim ca måndag/tisdag, men i lördags fick jag en blödning som är kvar än. Började som en blodblandad flytning, var som lite slemmig mens. Inte mycket dock. Det övergick efter ett par dagar till en brunaktig flytning. Det har minskat stadigt och idag är det nästan inget alls. Har inte haft ont alls.
Jag har haft en del konstiga symptom både innan och efter, det är därför jag misstänker att jag är/var gravid. När blödningen kom trodde jag ju att det var mens, så jag testade aldrig. Men ska nog göra det ändå.
Puffar lite. Idag är blödningen helt borta. Har inte varit några klumpar alls, och väldigt sparsamt hela tiden. Ska köpa test idag och testa med morgonurin imorgon.
Vore ytterst tacksam för erfarenheter kring detta, både positiva och negativa. Vet inte riktigt vad jag ska tro nu.
Hejsan jag har pricis fätt ett missfall var i vecka fem. För mig började det med sparsamma bruna flytning/blödning pågick i två dagar kom sedan i dag en röd mensliknande blödning med klumpar. Jag hade inte ont förutom att det spännde i livmoder halsen när "klumparna" skulle ut. Så gick det för mig. Min barnmorska sa att jag inte skulle testa med grav test eftersom hcg hormonet finns kvar i kroppen yttligare några veckor. och när jag har fått tillbaka mensen så finns det inget som hindrar ett nytt försök. Jag tycker att om du är orolig så åk till gynakuten där gör dom ett ul så vet du sedan för man kan blöda utan att det är missfall. Så hoppas allt går bra för dig, men ta och åk till gynakuten för då vet du ju sedan. Jag håller tummarna att det bara var en blödning.
Tack till er som svarat. Jag beklagar verkligen det som hänt er.
Det känns dumt att gå till gyn eftersom jag inte ens vet om jag är/varit gravid. Det kan ju vara vanlig mens, om än lite konstig. Var inte förrän igår tanken slog mig att det skulle kunna vara något annat.
Ska som sagt testa mig imorgon bitti och om det visar + så kontaktar jag gyn. Visar det - så utgår jag från att det var mens.
Jag har också fått tidigt MF. Slutet V4 å början på V.5.
Började blöda lite igår å idag kom det rejäla klumpar. Har lite ont.
Behöver man åka iväg å kanske göra skrapning??
Nej sa min barnmorska och sjukvårds rådgivningen eftersom det är så tidigt i graviditeten så behövde man inte göra det. Utan kroppen klarar av att stöta ut allt själv eftersom det blir lite som en försenad mens fick jag höra, samma sak hände mig i fradags var då i vecka fem, blöder fortfarande.
Okej okej.. Då kan jag vara lugn! jag slutade att blöda igår.. det var rejält oxå! :(
fick missfall i vecka 6+4 skall på återbesök idag om några timmar för å se så allt är ute.
jag har blött i 12 dagar nu, så nu är jag trött på detta, hoppas allt är borta å att blödningen snart avslutas
Hej!
Fick vad jag tror var ett tidigt missfall förra månaden. Hade molvärk och svullen mage i 2veckor men sen kom mensen, tror nu att det inte var så, utan att jag faktiskt var gravid! Känns skit!
Tänkte bara höra med er om det bara är att fortsätta försöka bli gravid, eller om man måste kolla upp något eller så!?
Har nu en vanlig mens och väntar på att nästa ägglossning kommer!
var inne idag fick itne beskedet jag ville
ville att dem skulle säga att det var missfall å att korppen fixat det men inte-
ingen klar het alls- såg en hinnesäck å den hade växt 4 mm på 7dagar
men dem såg inget foster ännu.
skall tillbaka på fredag för å kolla igen,,,tog prover så skall jämföras å se om cth elelr vad det heter sjunkigt eller stigit.
troligsvis är det ju missfall men dem kunde inte säga det ännu. så är det missfall skrapas jag på fredag..
jobbigt med ovissheten ställt in mig på missfall å nu så kunde dem inte säga att det va så-utan abra vad dem trode=(
någon fler som vart med om detta,skulle vara i vecka 7+5 idag
antingen har jag gått kortare tid elelr så är det missfall sa dem
Hakar på här, för jag har fått mensliknande blödning. Den kom 3 dagar efter jag plussade ( ca 2 veckor efter bim), och har hållit på i 3 dagar nu. Jag vet inte vad jag skall tro. Dessa "klumpar" alla talar om har jag inte sett... men så granskar jag inte bindan så noga heller. Hur länge är det "vanligt" att man blöder vid missfall? Eller är det individuellt? Jobbigt att inte veta vad det är som händer, tycker jag. Men jag vill vänta till senare innan jag kontaktar gynakuten, för jag vill att dom skall kunna säga säkert vad det var/ är.
Så skönt att kunna dela sina tankar här, eftersom ingen annan än min make vet om detta. Kram på er!
Jag plussade i lördags och började blöda i måndags. Var inne för VUL idag och läkaren såg ingenting kvar, allt var redan ute. Mina blödningar har varit som vanlig mens fast mindre blödning, inga klumpar. Jag har klarat mig med trosskydd hela tiden utom igår. Jag hade lite ont igår men det var som vanlig mensvärk. Tror att jag var i vecka 6, 5+2 eller så...
Men jag har också läst många trådar där folk verkar ha haft mer ont och blött mer, men haft kvar graviditeten. Jag tror helt enkelt man inte kan avgöra på symptomen om det är så tidigt, tyvärr. Om man inte vill söka vård (eller de vägrar ta in en...) är det bara att vänta och testa senare. Inte det man vill höra, jag vet.
Jag plussade en torsdag och borjade bloda pa mandagen, kring v 4-5 alltsa. Jag blodde kanske lite mer som mensen men inte mycket mer och hade inte ont direkt. Blodde ca en vecka och sen var det over. Fick mensen som vanligt manaden efter.
Jag fick missfall i 5+4 den 6 feb och hade jätte ont blödde fram tills den 21 fick mensen då . Det var lite svårt att veta vad som var mens ?
Men nu så är ägglossning på gång i helgen man får bara hoppas att det går denna gång okså