• mge02001

missfall i v 4-5

Hejsan jag har pricis fätt ett missfall var i vecka fem. För mig började det med sparsamma bruna flytning/blödning pågick i två dagar kom sedan i dag en röd mensliknande blödning med klumpar. Jag hade inte ont förutom att det spännde i livmoder halsen när "klumparna" skulle ut. Så gick det för mig. Min barnmorska sa att jag inte skulle testa med grav test eftersom hcg hormonet finns kvar i kroppen yttligare några veckor. och när jag har fått tillbaka mensen så finns det inget som hindrar ett nytt försök. Jag tycker att om du är orolig så åk till gynakuten där gör dom ett ul så vet du sedan för man kan blöda utan att det är missfall. Så hoppas allt går bra för dig, men ta och åk till gynakuten för då vet du ju sedan. Jag håller tummarna att det bara var en blödning.

• mge02001

Nej sa min barnmorska och sjukvårds rådgivningen eftersom det är så tidigt i graviditeten så behövde man inte göra det. Utan kroppen klarar av att stöta ut allt själv eftersom det blir lite som en försenad mens fick jag höra, samma sak hände mig i fradags var då i vecka fem, blöder fortfarande.

Svar på tråden missfall i v 4-5