• levina

bra/daligt ung mamma

Fisen89 skrev 2009-05-04 21:43:21 följande:
    Är 19 år (snart 20) och har en dotter på drygt 4 månader. PositivtKroppen återhämtar sig och läker snabbareBarnet får ha sina föräldrar unga och i livet längreNär barnen flyttar hemifrån är du inte gammal och kan fortfarande gör allt du villNegativtEkonomin (behöver såklart inte vara så)?Det enda jag kan komma på:S Jag finner inget negativt med att vara ung iaf:)
    Vad har man för garantier (eller vad har du för garantier) att man får ha sina förälder längre? Min farmor dog när pappa var 7 år, ett exempel bra... Vilka är dina garantier?

Vem vet när ens barn kan flytta hemifrån? Kan man inte göra allt man vill med barn? Det är det vissa hävdar annars..?
  • levina
    velicious skrev 2009-04-17 00:37:00 följande:
    jaa precis :) resa kan man självklart göra med barn ocksa. förstar inte pa mig de som säger: lev livet innan o res en massa INNAN. hmhm lite konstigt tycker jag..livet tar vell inte slut da man skffat barn? de är da livet precis börjat :)right?
    Varför har man inte skaffat sig ett liv innan man avlar barn?
  • levina
    velicious skrev 2009-05-09 00:06:16 följande:
    jag har "skaffat" mig ett liv haha ;D har redan rest en massa, levt ungdomslivet o festat o haft kul med mina vänner.sa??
    Så...då...börjar ditt liv inte...precis när du får barn...som du skrev i det inlägget förut.

Om allt är som du (eller ja- såklart...NI...) vill ha det/behöver ha det innan ni får barn- då är det väl bara att börja.

Ha det bra!
Svar på tråden bra/daligt ung mamma