ADHD
Vad är det du helst vill veta? Har en dotter på 15 år med svår ADHD med extem överaktivetet.
Vad är det du helst vill veta? Har en dotter på 15 år med svår ADHD med extem överaktivetet.
Skolan kan du inte kräva så mycket av..kanske om hon går tillbaka å visar ett intresse..hon är 16 å då finns det ingen skolplikt..så även om man gått om 1 årskurs så har vi bara nioårig utblidning å därefter finns det ingen eller något som kan tvinga ett barn att gå mer..vilket jag önskar ibland.
Soc, dom kan göra en utredning men utreds hon på BUP nu så avvaktar dom vad dom säger osv..för har hon ett funktionshinder så brukar soc slussa dom dit ändå..concerta..kan man äta i olika mängder för att mman sak få någnon hjälp..mina barn äter 36 mg, men den dosen kan man öka på om man anser att det behövs,rådfråga doktorn som skrivit ut det först bara om ni vill prova på en högre dos.
Många av dess barn får ta igen skoln när dom blivit äldre och kommit till insikt själva.
Med en diagnos kan du ju alltid prova att få en assistent till henne.
Det är en rätt så stor % som faktiskt idag blir vid mycket tidig ålder får sjukpension från Fkassan, det du kan göra oxå är att söka vårdbidrag hos Fkassan vilket jag tycker att du ska göra, lämna in det omgående och när läkare sagt å gjort sitt får du lämna in ett läkarintyg.
Det finns en bok som heter Flickor med ADHD, leta efter den..den är skriven om flickor å deras problematik. Lycka till..fråga mer om du vill