• Anonym

Blivit smal?

Har en vibratorplatta hemma som man ska stå på och få bort överflödigt fett o så.. Men vet inte om det fungerar..

Någon som har testat o blivit smalare?

• Svar på tråden Blivit smal?
  • Anonym

ursäkta..men jag måste få skratta =)
    Personligen så tror jag absolut INTE på att en vibrerande platta ska göra så att man går ner i vikt. Då kan man ju lika gärna köra efter en väldigt guppig väg o tappa några hekton per gång eller`?

=)  vill absolut inte stöta mig med ngn men det är min åsikt,
    kram

• DaJonsy

Smal vet jag inte, men man bygger upp muskler på den. Åtminstone de bra varianterna som finns på gym, det finns det ju forskning på åtminstone. De varianter du köper på typ Rusta ger jag inte mycket för, men på seriösa gym finns ofta vibrationsträning som funkar.

• Anonym (lilja)

jag VET inte säker men vad jag har läst i tidningar, intevjuer med träningsexperter osv så är det enligt dom bullshit...
    träning och bra kost leder till viktminsking är det enkla receptet tydligen.

• MammaMia87

Alltså vad har du för märke på vibrationsplattorna?
    Det beror ju på vilken sort man använder du, Du frågar en ganska otydlig fråga...
    Men själv har jag testat Power Plate och tycker att det är en bra sätt att träna på.
    har märkt en stor skillnad på kort tid...

• Anonym
    MammaMia87 skrev 2009-03-27 14:28:20 följande:
    Alltså vad har du för märke på vibrationsplattorna? Det beror ju på vilken sort man använder du, Du frågar en ganska otydlig fråga... Men själv har jag testat Power Plate och tycker att det är en bra sätt att träna på. har märkt en stor skillnad på kort tid...
    det är märket nordic som jag har fått låna av min sjukgymnast från deras gym. så det är inget skitgrej som vissa påstår...
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-03-27 14:16:21 följande:
    ursäkta..men jag måste få skratta =) Personligen så tror jag absolut INTE på att en vibrerande platta ska göra så att man går ner i vikt. Då kan man ju lika gärna köra efter en väldigt guppig väg o tappa några hekton per gång eller`? =)  vill absolut inte stöta mig med ngn men det är min åsikt, kram
    Idrotts stjärnor står på vibbplattor dagligen....
  • Anonym (hört)

I Du är vad du äter, har Anna Skipper gett såna till några. Man kanske inte blir smal, men fastare i kroppen el nåt. Nån funktion fyller den i alla fall. Hon är ju seriös, så då borde det inte vara helt fel att använda den :)

• NadiaMi

Beror väl på Hur man använder den...

Att bara ställa sig på den ska iofs göra att man tränar upp balansen och "basmuskulaturen" en aning, men mer så att kroppen blir lite starkare än att man går ner i vikt.
    Om jag förstått principen rätt så är det ju visserligen träning, men väldigt låg-impakt och försiktig träning som mer är till för att mjuka upp, stärka och aktivera de muskler man har än för att bygga mer muskler eller bränna kalorier.

• Anonym (Hejja)

Det är ett seriöst träningsredskap, så om du använder den rätt så kommer du se resultat. Det finns övningar för alla kroppens muskler på den. Du kan t.ex. stå med böjda knän, då kommer du åt lårens muskler. Provade den på Hälsomässan förra året och lovar att det känns! Sedan kan du stå i "plankan" med händerna på den, ja listan är oändlig. Vibrationerna tvingar kroppens muskler att jobba hårdare för att stabilisera dig, vilket också stärker dina inre muskler. Men som sagt, det är hård träning och handlar inte om att man bara står där och den gör jobbet åt dig.

Sök på google, kanske kan du hitta nåt bra program som visar hur du gör dem olika övningarna? Eller kanske kan du köpa en bok om just vibrationsträning? Lycka till!

Svar på tråden Blivit smal?