• AW76

Skaljacka + byxor och/eller regnkläder?

Jag tycker absolut att ett regnställ behövs!

Jag jobbar på en förskola som har en stor, härlig, kuperad gård men oj så lerig den är! Barnen måste ha galonisar över kläderna för att inte förstöra dem alldeles, och sen "duschar" vi av barnen innan ingång. Då räcker inga PO.P skalkläder kan jag lova.

Är medveten om att alla gårdar inte är så här leriga men jag tycker ändå att galonkläder behövs. Min son hade galonisar (+ fleecebyxor under) idag när han var ute och lekte.

• AW76
    MizzTez skrev 2009-03-29 16:38:26 följande:
    Ja då kanske de säger det till er.. Men eftersom jag själv jobbat på massa daghem så vet jag hur det muttras i fikarummet efter att man klätt på 25 barn med jacka och byxor!
    Va? Vi klagar aldrig på barnens kläder, om de har overall eller tvådelat.

För övrigt ska barnen öva sig på att klä på sig själva. Självklart hjälper vi till, men redan vid 1½-2 år får de börja öva. Och då behöver man inte hjälpa till sen när de är 3 år för då kan de själva. Smart va?

Sorry, ot nu. Var bara tvungen..
  • AW76

Tant C skrev 2009-03-30 21:00:14 följande:

Så många svar, och jag som inte ens var online när de kom, men tack i alla fall!Lite delade meningar, hör jag. Låter som att man får köpa både och kanske? Alla ni som har skalkläder med eller utan tillhörande underställ, har ni en vinteroverall också?
    Här har vi hela registret: skalkläder, vinterjacka + byxa, overall, fleecefodrat regnställ och vanligt regnställ.

Bor i Stockholm där vädret växlar från en dag till en annan. Snö ena dagen och slask nästa. Så har det varit hela vintern.. Förra var ännu värre, otroligt slaskigt och regnigt var det då. Så därför är jag fan av regnkläder. (och så är jag förstås påverkad av mitt jobb, att jag jobbar på typ Sveriges lerigaste förskolegård. )
Svar på tråden Skaljacka + byxor och/eller regnkläder?