• Marina

Järfällaföräldrar 5

Härligt mirix att det fungerar snart sitter det perfekt och ni får sova gott...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Marina

Hej hej ja här är väldigt lugnt inne!! Hoppas det är bra med alla och att ni inte förätit er på ägg och annat gott {#lang_emotions_tongue_out}

• Marina

Mirix rekommenderar starkt vår babyvakt, kostar som sagt bara 450 kr och är jättebra..Tror även storasyster har en sån eller?????

• Marina

Seaflower såg precis din fråga men ät ni ingen fara ni behöver inte vänta på mig...

Snowflake ja precis den babyvakten är det!!!!

• Marina

Låter tufft Åsa hoppas allt går bra och att ni klarar er från magsjukan...

• Marina

Har inte haft en chans att titta in, Isa har tokskrikit i tre timmar nu äter hon bifidus måste ge minst ett mål av det om dagen så hon kan bajsa, så jobbigt men antar att det är magen som spökar nu....Hoppas bara inte hon börjar skrika nu igen orkar inte fler timmar...

Hoppas ni andra har det trevligare

• Marina

5 veckor i lördags...

• Marina

Flurran och Disan hade jag gärna gjort men café med Liam är ingen höjdare så hoppar över det stress momentet hihi men ha så trevligt ni....Själv blir det öppnis på fm sen hem och söva barn....

Nu är det läggdags natti på er

• Marina

Isa slog rekord i sova inat måste varit skrikattacken som körde slut på henne hon somna 21 och vakna inte förräns runt 05 men jag blev väckt av Liam 4 ggr och vakna som på rutin vid tre och tänkte att nu vaknar hon snart så jag fixar flaska heheh men det gjorde hon inte så jag vakna ingen vid 03.40 och hörde henne röra sig så då värmde jag flaskan och sprang upp men hon sov så jag kunde inte somna om för jag tänkte hela tiden att hon skulle vakna såååå störigt halv sex efter mat och bajs kunde jag somna och sov till 06.10 sen vakna hon och kräkte massa hihi och halv sju kom Liam så då gick vi upp....Riktigt störigt när man hade chans att sova länge......

Disan gör det som känns bäst du måste orka också och det är ganska krävande att amma med två små, jag amma i två veckor sen flaska med bröstmjölk en vecka sen fick det räcka och jag ångrar mig inte....

• Marina

Disan den metoden vi körde rekommendear jag skarpt men dom ska ha vanlig säng och ska kunna gå upp själv man ska bara tyst och bestämt lägga tillbaka dom alla 75 ggr dom springer upp, dom ger sig tillslut även lille Ronja bara ni är envisare hihi...Är grymt skönt nu när man bara lägger han och han somnar själv på nån minut eller ligger själv och pratar men stannar i sängen och somnar tillslut utan ett enda ljud..Vi säger bara godnatt och går sen därifrån...Om ni inte fick papper av bvc idag kan ni få vårt häfte så ni kan läda igenom den...

Jonny är ledig i helgen...

Mirix hon har inte varit gasig innan men idag har hon, hur länge och vad göra varar  denna utveckling {#lang_emotions_yell}

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5