• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Matglad

Mirix: Ajdå! Hoppas det blir bättre. Själv kände jag mig ganska öm i ben och fötter och fick skavsår på en tå... Vad kul att du kom igång med syeriet, ska bli spännande att se. Sommarjacka låter ju bra, det kanske Moa oxå behöver. Är det svårt?

Nej nu ska jag tvinga mig ut på en jogging tur och sedan ska vi på 6-årskalas hos kusinen.

• Matglad

Idag är visst alla ute i solen! Själv sitter jag och väntar på att dottern ska vakna så ska vi åka på kalas. Det blev ingen jogg idag, mådde så konstigt i magen. Hoppas på morgondagen!

• flingansnö

God eftermiddag!

Hoppas att ni alla är ute i solen och njuter! När jag varit ute i högby och hämtat pengar och det som inte blev sålt, ska jag sätta mig på balkonen och dricka rosé vin och njuta av att jag överlevt dagen! Vi hade städdag med föreningen idag, och nu på em har jag varit på kalas hos syrran! Och det var inte roligt!! I morgon ska vi till vikjsö och jobba jobba jobba jobba jobba jobba och så ska vi jobba lite också....

Disan: hittade du ngt idag? Det var kul att springa på dig i morse Eller springa och springa.... men du fattar vad jag menar!

• Timba

Marina: Bvc rekommenderar näsfrida dvs den är lättare att använda på Elina än koksaltet, hon blir inte alls lika irriterad. Jag tror att hon upplever koksaltet som mycket otäckare dock måste vi ibland använda det när snoret är riktigt segt och då brukar hon bli helt förstörd...

• Timba

Idag har vi varit på plantagen och spanat, hittade så mycket fina växter, ja det är synd att vi har en så liten tomt...
    Ikväll ska vi grilla och dricka rödvin.

Disan: det låter som att ni har fått en liten Elina kopia, visst är det skönt när de är så här lugna jag är fortfarande smått chockad tror att det är för bra för att vara sant....
    Hon till och med gungar själv i babysittern...

• Mirix

Städdag md föreningen o så jäkla ont i kroppen! Soppade halva parkeringen så nu har överkroppen krashat oxå!! O MIra ville INTE somna stillastående i vagnen på stora dagsluren så tillslut fick jag ge upp o gå ett varv runt huset. Då somnade hon o sov i 20minuter, sen gick F med henne 40minuter då sov hon inte så mkt o sen ville hon typ inte sova mer... Vi fick ta upp henne en halvtimme tidigare för då låg hon å vrålade i vagnen.. vad gör vi för felr!!

• Mirix

Glömde skriva att jag fått min första mens o att vi nu inhandlat en babyvakt o ska ut o grilla med våra fyllekajor till grannar! O så vann vi på hästar oxå, kan livet va bättre

• flingansnö

Tip: vad härligt det låter! Jag ska också dricka vin ikväll!

Mirix: Ja förutom mensen som ju typ är det bästa med att vara gravid att man slipper så låter det väl bra! Grannar har man ju, så man kan lika gärna umgs med dem... och att vinna pengar är väl alltid trevligt! Är ni rika nu?

I övrigt så ligger maken och försöker natta sonen, som är ledsen för Lellen är borta!! Jag kan inte minnas senast vi såg honom, det kan till och med vara så att han är kvar på fsk.... Hoppas vi hittar honom SNART!!

kan också berätta att vi köpt en kyl/frys nu. Det blev en svart.... jag fick ge mig.... Men vi köpte en ny micro också, den är också svart och matchar fint! Jag får väl ha nåt annat rosa....

• Marina

Tip jag tycker också näsfridan är bra men apoteket rekommenderar den inte för den är inte bra mot slemhinnorna men alla gör ju som dom vill, jag använde den till Liam och kommer göra det även till Isa när det krisar men ska försöka låta bli för apoteket vet vad dom pratar om!!!

Idag var vi i Kalhäll och lekte i parken, var supermysigt den är verkligen toppen {#lang_emotions_laughing}

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Timba

Flingan: Hoppas Lellen snart är tillbaks, stackars killen. Svart tycker jag är himla fint köket och det lär ni ju inte tröttna på.

Marina: jepp parken är underbar, Eliott älskar att vara där.
    För övrigt tycket jag att det är svårt att veta vem man ska lita på när det gäller råd apoteket säger olika, liksom bvc och barnläkare ..krångligt är det att vara förälder.

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5