• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Marina

Oh oh oh mer skryt {#lang_emotions_laughing} Liam har bajsat på toaletten jiippiii

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Åsa med 3

Hej tjejer! Long time no see! Det har varit sååå mycket & sååå underbart väder att jag inte haft ngn större lust (eller tid) att sitta vid datorn. Här är allt bara bra. Vi var på öppna idag och köpte MASSOR med beggade kläder. Bra att ha liggandes på dagis sen tänkte jag. Jag är jättenöjd och stolt över mig själv som kom på tanken!

Igår kom det in en ENORM spindel i huset & jag fick panik. Vad gööör man? Jo, man gråter en skvätt, hyperventilerar, får hjärtklappning...Sen ringer man grannen som inte är spindelrädd...vad händer, jo...hon svarar inte...Rasar ihop i en liten hög och gråter en skvätt till, sen ringer man Sannas man, så han fick cykla hit och ta hand om en stycke skräckslagen Åsa & en stycke gigantisk spindel. TACK Dagge!!!! Det tog ungefär en timme innan hjärtat återgick till normal takt igen. *huuu*

Hoppas ni alla har det fint i vårvädret! Kram Åsa!

Mamma till Mathilda 12år, Anton 7 år & Johannes född 080417
  • Åsa med 3
    Marina skrev 2009-04-29 14:45:36 följande:
    Oh oh oh mer skryt Liam har bajsat på toaletten jiippiii
    Duktig Liam!
  • Marina

Hahahahaha Åsa tur Dagge finns {#lang_emotions_laughing} då vet jag vem man ska ringa om Jonny jobbar hehe..

• Åsa med 3
    Marina skrev 2009-04-29 15:18:21 följande:
    Hahahahaha Åsa tur Dagge finns då vet jag vem man ska ringa om Jonny jobbar hehe..
    Ja...MIG! ;) hehe
  • flingansnö

Puh! vilka dagar jag har! Herregud, hur fan ska man orka med att leva när man jobbar så hårt? Fick dessutom ett hmmm, aningen frågande mail från kursansvarig på min kurs, om att jag nog borde lägga ner lite mera tid om jag ska klara sluttentan.... hmmm... vad svarar man på det liksom?

Iallfall, det är alltid kul att titta in här och läsa! blir det ngra aktiviteter på fredag? Om det är fint väder, kansek vi kan ses på gården vid fjällens förskola? Då kan ju barnen springa runt och leka

(om jag inte åker till landet förstås.... men vi får väl se hur det blir med den saken...)

Mirix: hm..... jag kan städa hos dig, om du flyttstädar åt mig

Åsa: Härligt med shopping till barnen! och fy med spindeln, tur att det inte var en orm! En av fördelarna med att bo en trappa upp!!

Marina: vad duktig Liam är! Du måste vara jättestolt!

Disan: Du märker väl om hon tagit skada förr eller senare...

• RedTopaz

Tog lite rast på jobbet ;)

Åsa: man tar dammsugaren när det kommer in sådana där äckliga krälsaker och fortsätter sean dammsuga en stund så de dör...
    eller kastar en välriktad sko på dem..

Men jag vet, de där stora är viiiidriiiga. Jag hittade en i min säng när jag var tonåring, den var lätt 8 cm i diameter totalt, har aldrig sett något liknande i sverige, men det var en husspindel, om än muterad.. Tog flera månader innan jag slutade skygga för allt som var mökt på väggar, tak och golv och sov sött i sängen igen...

Jag dödade förrästen spindeln med en lång planka från garaget, för att slippa komma nära!! (rättare sagt min dåvarande pojkvän gjorde det med ett skrik)

• RedTopaz

Duktigt Liam!!!

• Disan

åsa: Haha, men inte är spindlar farliga!

marina: Åh, så duktig han är då!! Ligger nog i generna Ang klappa på huvudet, jo, inte väldans hårt, men lite för hårt har det blivit ngr gånger, börjar bli orolig att lilla tjejen blivit knäpp i roten {#lang_emotions_undecided} Vi ryter till på skarpen varje gång Ronja gör ngt i stil med klappa för hårt eller ja, ahum, pilla i ögat, men hon bryr sig inte. Hon är stark i sinnet vår tjej, men ibland både på gott och ont!

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Marina

Disan är nog ingen fara men hör med bvc hur ömtålig den är för det är ju skönt att veta hur hård man ska vara för det är ju lättare att vara hård och bestämd om man måste för Mayas stackars huvuds skull hehe..För även den envisaste ungen kan sluta med nåt den inte får, tar bara lite längre tid innan dom ger sig och lär sig vem som bestämmer...Ungefär som sömnmetoden vi och ni kört dom lär sig snabbt vem som bestämmer och att det inte är lönt att springa upp..Visst är det en positiv men jobbig egenskap.

Liam är extremt bestämd och blir väldigt arg men jag är värre och det börjar även han fatta....{#lang_emotions_demon} man får ha lite hårdare tyglar på såna barn tycker jag, det har jag märkt iallafall både på mina egna och inom mitt jobb....

Fick ju höra när André var liten att tack vare hans envishet och bestämdhet så klara han sig så bra när han var jättesjuk i samband med operationen....Så det är inte en egenskap man ska önska bort men den är tuff {#lang_emotions_laughing}

Angåemde Liam hoppas jag du har rätt och följer Andrés fotspår, hade varit skönt... Dock tror jag inte många barn blir blöjfria tidigt bara av sig själv, det handlar mkt om hur man som förälder gör. Jag har ex sprungit med Liam på toa ca 25 ggr idag för att han nämt kiss...Så man kan ju inte vara lat hehehe många falsklarm men också mycket kiss och bajs {#lang_emotions_laughing}..

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5