• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Timba

I höst kommer vi att dela fl dvs jag tar 50 och han tar 50 och då ska jag passa på att plugga klart.
    Angående fp så förlorar maken ca 6000 efter skatt när han är fl och jag förlorar 3500 så skillnaden är väl 2500 inte så farligt tycker jag.
    Sen har vi ju räknat att klara oss även om vi skulle vara arbetslösa, vill ju inte behöva flytta om så skulle vara fallet. Nä jag tror att vi är rätt sparsamma ändå fast att jag slösar en del på barnkläder...

• RedTopaz

Tack Maria (Viktor)!! =)

Jo, jag är glad att jag ändå inser mina svagheter och gör slut på dem så gott det går.. haha. Efter avbetalningarna (med skatten) har vi nog inga skulder kvar förutom huslånet, men ändå lite pengar kvar till semester och fönsterrenovering. Skönt!!

För oss skiljer det bara ca 2000kr i fp trots att det skiljer 7000kr i lön, bara för att vi båda ligger över taket.

Natti natt, jobb imorgon!

(går gärna på prommis och lunchfikar på fredag!!)

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Stora syster

bt, brukar ni beställa hem mat därifrån? tycker det e en skön lat lösning...

nilo vaknade till inatt, som han gjort nån vecka nu, men inatt somnade han om när jag stoppade om honom! annars har han ju hållt låda nån timme varje natt... e ju nästan utvilad idag!! hoppas allt blir bra m sömnen för honom nu!

inser att jag nog inte kommer iväg till nåt ikea idag, surt men billigare...

• Disan

marina: Oj! Skulle aldrig jobba dubbelt på det sättet! Är det för pengarna eller för att komma ut?

syster: Har ingen aning om vad böterna ligger på...

Är lite gladare idag, Maya har på toppenhumör (ung som vanligt på dagarna ) med stora leenden och skratt som smälter vilket hjärta som helst! Innan idag har det mest varit lite då och då, men ingenting så som idag Åh, så söt man kan vara!

Har fått ont i magen igen. Så som jag hade över påsken. Undrar om ngt sitter fast i tarmen på mig? Hmm... Tog lite Laxoberal för säkerhets skull

(detta skrevs igår, men då låg Internet nere och jag sparade bara texten och kopierade in den idag)

Har haft ont i magen hela natten samt att Maya har knorrat som en jävla gris sedan 03.40 då hon fick sitt nattmål. Jag har så ont i huvudet och är trött som en gnu. Igen. Magen smärtar och jag skall nu dricka kamomillthé som är bra för tarmarna.

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Marina

Godmorgon eftersom vi har skit com hem så hade vi inget internet eller tv telefon igår lkväll så jag har inte kunnat vara inne blä för dom....Mitt beroende blev inte tillfredställt MEN dock blev det en massa tvätt tvättad och hängd och vikt hahaha tänk så mkt tid man haft utan Com hem {#lang_emotions_laughing}

Matglad tyvärr klarar jag inte av att ha disk eller leksaker liggandes så leksakerna plockar jag onödigt upp sådär två tre ggr om dagen och alltid på kvällen..Disken tar jag också varje dag efter middag och sätter igång maskinen som jag sen tömmer på morgonen...

Bt tyvärr har ju vi också en del krediter och ska betala av så mkt det går med skattepengarna men räcker inte till allt men nästan...

Tip önska att vi var mer som er skulle mannen bli arbetslös så dör vi garanterat vi lär flytta sälja allt mm ja har alltid varit slösa nr 1 men är på bättringsväg fast det tar tid att lära sig tyvärr och betala av allt skit....

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Marina

Disan alla mina föräldraledigheter har jag jobbat massor mest för att komma ut, jag trivs inte att gå hemma såhär men sen skadar ju inte extrapengarna...Och dubbelt jobb blir det alltid för Jonny jobbar ju dagarna och då ör jag hemma och fixar enda man slipper av att jobba kväll är ju laga middag och natta barn...Det får ju Jonny göra.. Men allt annat i huset blir jag som gör annars blir det inte mkt gjort hihi

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Disan

marina: Jag längtar faktiskt också till jobbet!

• Stora syster

ja, kaos i sverige när åskan slår ner i com hems grejer! själv har man mobilt bredband, men tvn såg ju märklig ut igår, trodde boxen lagt av...

jag passar på att tvätta o städa när jag e hemma, min karl e ju nästan totalt handlingsförlamad när det gäller sånt, o jag blir stressad av att se skiten, vill ha fint runtomkring mig, då mår jag bra. vill kunna gå o lägga mig på kvällen o känna att jag gjort nåt vettigt. hatar faktiskt att göra ingentiing, kamnske en störning, kanske husets räddning...

• Disan

Ja jag skall försöka plocka undan leksaker idag. Får se hur magen mår bara... Blev inget plock igår. Annars brukar vi småplocka just leksaker varje kväll. Småstökigt har vi dock hela tiden känns det som. Men det är väl så det är i min värld om jag inte skall göra allt själv

• flingansnö

Hej!

igår kom vår nya kyl!! och den är såååååå fin!!! (ok, nu kar jag skrutit klart)

angående plocka undan så har vi en tunna stående mitt i v-rummet, där vi slänger ner de leksaker som man riskerar att snubbla på om man går på toa på natten.... Vi har det ganska rörigt faktiskt, just nu mer än annars eftersom vi inte har fått ordning efter flytten, men även annars har vi det rätt rörigt.... Jag är en ganska rörig person, och mange är ganska lat, så kombinationen gör att det blir rörigt. Till hösten tänkte vi dock skaffa städhjälp, och då lär man väl plocka ihop ordentligt innan han/hon kommer så att det faktiskt går att städa

angående ekonomi så tycker inte jag heller att det är för privat... Ajg och mange tjänar nästan exakt lika mycket, det skiljer 200kr, (i min fördel ) Vi delade vår föräldraledighet precis rakt av, jag var hemma 7 månader och han var hemma 7 månader. Nästa gång kommer vi att fösöka dela så att vi jobbar 50/50 så att han även får vara hemma under den mysiga första bebistiden, och jag får vara hemma unde de där härliga månaderna när det händer så mycket!

och det där med krediter..... farligt med kreditkort..... jag har också fått klippa mina... och betalar av dem....

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5