• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Marina
    Disan skrev 2009-05-19 08:12:58 följande:
    marina: Du får det att låta som att det är guld de säljer Ja, denna dag kommer att bli skoj! Maya kommer nog att vara väldans trött och hur skall man lyckas hålla henne vaken? Jaja, det får ge med sig.
    Ja i klädes väg så nästan så, bättre kläder finns inte att köpa och bäst är ju just det att man kan sälja dom sen...Och att dom är så pass bra att köpa av för man får tillbaka allt vid minsta problem om man bara kontaktar dom!!!!

Vad är det som gått fel inatt, låter inget vidare..Jag lider med dig vet ju så väl hur det är med jobbiga nätter...
    Mamma till André, Liam och Isadora
  • Disan

marina: Nej, hon har bara gnällt, tror att hon varit lite för gasig under natten... Om man säger så! Det var dock först vid halv fyra som hon började behöva hjälp att somna om, men jag hade ju blivit störd hela tiden ändå. Blä. Men det blir nog bättre i natt!

Tyvärr fick hon inte i sig en större portion mat vid halv elva (kvällsmålet), utan nöjde sig med cirka 120 ml. Trots detta verkade hon ju inte hungrig vid fyrasnåret eftersom hon somnade om så fort jag klappade på henne, en gång tog jag upp henne en snabbis och då lade hon sig till rätta på direkten och slumrade till.

I natt skall jag (om hon får i sig en större port än vanligt vid kvällsmålet d v s) försöka få henne till att hålla sig hela natten fram till kl sju, även om det krävs att jag skall vara vaken. (Är ju vaken ändå...) Vi vill ju att hon skall sova i egna sängen, men kan tänka mig att bära på henne de sista timmarna, typ mellan fyra och sju, för att få henne till att vänja sig vid att sova ist för att äta frukost

Värt ett försök! Börjar hon gråta finns ju maten i närheten, om man säger så Det sägs ju att en liten bebis inte somnar om hon eller han är hungrig (självklart utan skrik och gråt d v s) så det märker vi ju snabbt om det går eller ej!

Nu blev det en ointressant avhandling igen! Hahaha!

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Mirix

Anna, kan du inte ri´nga din mamma eller nån som kan komma o avlösa dig en timme iaf så du får sova?

Mira vaknade 20.00 i går kväll o skrek o GRÄT! o vi hörde en duns! Shit vad rädda vi blev. Så jag gick in, då låg hon på rygg utan täcke (hade vist glömt att lägga det i sängen... hum efter 6 månader borde väl sånt gå på rutin iaf..) Så jag lugnade henne i sängen tills hon log o då bara vände jag på henne o hon somnade! Hon kanske hade fastnat mellan spjälorna eller nåt. Liten.

Sen hände samma sak på morgonen! Hon snackade först en stund o sen plötsligt så bara blev hon skogstokig. Då gick jag in igen, då låg hon UNDER varma täcket o fötterna mellan spjälrorna! Klart hon var hysterisk! Så när det var dags för första dagsluren så bullade jag in täcken på sidorna så hon inte kunde röra sig en tum...

Urv, helt ärligt. Du dumförklarar oss, det här e inte rätt ställe att klaga över vad VI skriver. Det som inte intresseradr behöver du inte lägga på minnet. Jag är inte här för att disskutera politik eller miljö eller annat som jag intresserar mig för i mitt "riktiga" liv. Det får jag utlopp för md mina vänner jag hade före jag blev med barn . Nu har jag o insett att det inte ännu finns plats för sånt i mitt huvud o accepterat det o därför hänger med andra mammor som oxå mest har blöjor o sömn o skit i huvudet. Jag böjer mig för verkligheten ett tag till. Sen kan jag förhoppningsviss ta steget vidare o se att det finns annat i livet. nu klarar jag helt enkelt inte av att fokusera på vad EU-valet innebär (även om jag vet vem jag ska rösta på) och springa på genusfestivaler eller partaya med vänner som vägrar prata bebisspråk för att jag ska hänfga med..

• Mirix

Anna jag tror inte det e nån bra ide att lära henne att sova hela natten med att gå med henne de sista timmarna, då lär hon sig bara att vakna vid den tiden ung (kanskeäven tidigare) o bli vagad. Enligt AW så är timmarna mellan 4-6 Vargtimmar. (det är då flest människor, som dör en naturlig död, dör btw). Det viktig enligt AW är att även om barnen snackar o e vakna under den tiden så är det viktiga där att barnen somnar om SJÄLVA någon gång under de timmarna, om än för 5 minuter. DÅ kan de lära sig att sova igenom dem.
    Bättre, tror JAG, är då att du går upp o bökar i köket tex. diska, gör välling vad som helsst. eller som AW återigen, föreslår, spela musik utan röster... mn försök att undvika att visa henne att hennnes morgon på någotviss har börjat. fö henne e dt fortfarande natt o på natten händer ingenting.

själv har jag fått sova, även på morgonen, mn står ändå mellan vallet att åka eller inte åka till ÖF i Sickla.... hur lat får en människ vara egentligen?

• Mirix

Marina: jag vill gå på me&I party! Har redan hittat 2 kläder på veckans REA jag vill ha!

• flingansnö

Hej goa tjejer!

Idag sitter jag här med släta ben!! Jennie jag är frälst!

har vaktat nationellt rpov i matte hela morgonen, hit vad trååååååkigt!! Men jag ska låta eleverna kolla p Friends pilotavsnitt på engelskan i em. Då blir de glada och jag får tid att rätta prov

Marina: Återkom gärna med datum för Meandi, vet inte om jag kommer att handla, men är roligt att titta

Disan: Tycker synd om dig, sova bör man, annars dör man.... kramar om!

Nu ska jag rusa iväg och köpa lite lunch, tur att barnbidraget kommer i morgon, för nu är jag pank igen!

kram kram

• flingansnö

välkommen på engelskan kl 12.10 i sal 238

Helt seriöst kan vi väl ha en vännerkväll? Jag har säsong 1 och 2 på dvd

• Mirix

Nej tack, har redan sett typ alla avsnitt, de rullar ju om o om o om o om igen på 5an.. så jäkla trist. :p

• Mirix

e det friskt att vara så trött o oaktiv som jag? Jag "BORDE" massor med saker, även roliga men jag sitter här o klickar på meningslösa knappar..

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5