• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Timba

Utteröga: fan vi som hade tänkt att åka till lekpalatset idag, nu vill jag bara bojkotta stället.

Disan: skönt att ungarna är friska och vad bra at ni tog er ut igår utan knottarna, det behöver ni.

Fruisen: Stackare hoppas du hittar en annan frisör.

stora syster: kul med nya kläder, hur gick tentan förresten ?

Själv har jag varit ute och sprungit en sväng, skönt blir på bra humör av att träna.
    Köpte badskor till Eliott igår, jättesöta, men alldeles för små, blir att åka till jakan och byta dem.

• flingansnö

Godmorgon! (eller ja förmiddag)

Frusien: Lider med dig! Men du kommer säkert att vara jättesöt ändå! Men jag vet hur det känns.

Utteröga: Stackare! Fy vad jobbigt!

Tip: Åk till leklandet i Bromma istället! Det är jätebra! Men det finns två ett vid flygplatsen och ett vid Willys, det är det vid Willys som är bra!!

Här hemma ska vi ta en snabbis förbi Ikea, handla lite och sedan städa. Mmma och pappa kommer i morgon.... så städas måste det....

BT: Hoppas att allt går bra idag!

syster: Kul med kläder! Och kul att de är förstora! Det har typ aldrig hänt mig!!

• Disan

marina: Jag har hört lite olika ang åldrarna, de jag pratade med sade t ex att det är vanligast över två års ålder, att Maya råkade få det var nog pga att Ronja pussar så mkt på henne

syster: Åh, älskar också det där med tunikor!! Sååå skönt för oss som är smygtjocka (gäller dock inte dig, så klart! *puss*) Fotboll blir det för min karl, jag skall väl tvätta kläder då...

Jag tar en liten minipaus i målandet. Jag satte nämligen äntligen igång med att måla hallen vit! Är så trött på hur vi bor och vantrivs ofta... När det är nystädat tycker jag att livet är okej, men annars... Hu! Tänkte att lite vitt och fräscht kan göra allt bra igen Chris tog ungarna till sina föräldrar så att jag fick vara i fred. Sååå skönt att vara ensam hemma och lyssna på musik och måla!!

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Disan
    {#lang_emotions_flower} Ronja fyller två år den 20/6 och jag tänkte fira henne med Järfällaföräldrarfika den 25/6 kl 14.00 {#lang_emotions_flower}

Alla som vill får komma, ju fler desto roligare (och förhoppningsvis kan vi vara ute i solskenet och mysa) MEN det är presentfritt, så den biten skall ni absolut inte tänka på. Hon kommer att få nog med presenter ändå och jag vill att detta skall vara skoj utan tvång, trots att vi skall fira henne med buller och bång!

Välkomna!

Kalas för Ronja den 25/6 kl 14.00

Disan + 2 illbattingar
    Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • RedTopaz

Åh, vad trevligt Anna!! =) Jag ska kolla kalendern om vi är hemma den dagen!
    Skönt att ni hade skoj igår!

Dopet gick kanonbra igår =) Det bara flöt på och vips så var allt över.. Själva ceremonin hörde jag inte så mkt av då det var barn överallt som gnällde, klättrade elelr slängde grejer, precis som det ska vara mao haha =)
    Vi hade en mindre middag här hemma efteråt med 8 vuxna och 9 barn (istället för 18 vuxna och 12 barn som aldrig hade fått plats inomhus) Vi grillade och hade jättetrevligt iaf! Kanondag helt enkelt!

Men jag har gått upp lite i vikt igen så nu blir det till att äta cambridge 2ggr om dagen och mat samt mellis en gång var per dag.

Nu ska vi till Ikea, tjo flöjt!

• Marina

Disan ska också kolla kalendern men tror nog i är lediga då =)

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Maraja 80

Disan: Hade varit kul men vi är på Öland då jag och barnen, svärmor ska ta hand om oss Men STORT grattis till Ronja i förskott

• Carrie75

-- BT
    Tack så jätte mycket för bullarna plus de andra. Du är bara så snäll!!!

• flingansnö

BT: Vad kul att det gick bra! Tänkte massor på dig igår!!

Disan: Vi är på landet då tyvär.... hade varit jättkul annars!

Här har vi haft mina föräldrar på besök idag, och det var skumt. Men bra! Det är en ny relation som liksom måste byggas upp. Det känns jättekonstigt, och jag känner attmamma är ledsen, men vad ska man göra?? Jag MÅSTE ju leva MITT liv, jag kan ju inte anpassa mig efter henne!!

Sedan var vi och röstade Och nu har vi precis ätit pizza, Gustav har bajsat på golvet och sitter nu ibadet, och när han somnat om en stund blir det film och vin I morgon är det tillbax till jobbet som gäller Men bara två veckor kvar nu innan somarlovet iallfall!

• RedTopaz
    Carrie75 skrev 2009-06-07 16:01:50 följande:
    -- BT Tack så jätte mycket för bullarna plus de andra. Du är bara så snäll!!!
    Det var så lite så du ställer då alltid upp =) =)

Tack Elin!!
    Du gör helt rätt med din mamma Elin! Sådana "uppror" är alltid jobbiga ett tag men snart kommer ni finna en bra ny relation!

Jag måste spy lite galla över min hemska 3- åring, han har kommit in i 3- års trots nr2 verkar det som (säkert en reaktion på Noa). Han är verkligen hemsk när vi är själva med honom!!! (är mest bara lite trotsig när andra är med..)
Svar på tråden Järfällaföräldrar 5