• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • BackinBlack

BT: Känner igen det där. Här är det trots i massor, små utbrott och "egenheter". Spännande varje dag, särskilt när dottern skriker så att lillebror börjar skrika och gråta.

Annars har det varit en uppochned helg. Brukar vara så. Jag vill så mycket när vi äntligen är alla hemma, medan sambon vill göra så lite som möjligt efter jobbveckan. Helst bara sova och kanske utanför huset. Jag är ju jämt här så jag får spunk ganska fort. Suck.

• Fruisen

Tack tjejer för uppmuntran och tips om frissor! Det fanns dock inte utrymme för ett frisörbesök innan bröllopet igår och jag fick en ny tid hos min vanliga på tis och det är tur för jag ska på svågerns bröllop på lördag!
    Jag lyckades med att få till lite fina lockar igår, och med smink, smycken och matchande skor kändes det till slut rätt OK. Och nu i efterhand har jag ju tisdagen att se fram emot!
    Vi njöt av festligheterna och det var roligt att få träffa gamla kompisar och få visa upp Jacob, han charmade alla!{#lang_emotions_heart}

Vad skönt att allt gick bra igår, BT!

Tack för inbjudan, Disan, vilken trevlig idé! Återkommer om vi kan komma.

ღ ♥ ღ Amanda & Jacob är mina små älsklingar! ღ ♥ ღ
  • Marina
    Kalas för Ronja den 25/6 kl 14.00

Disan + 2 illbattingar
    Marina + 1 batting
    Mamma till André, Liam och Isadora
  • Mirix

Disan + 2 illbattingar
    Mirix + myra och EV (!!) fru, mindre troligt ju mer jag tänker på det.. men hon sa faktiskt KANSKE..

Disan: Vad roligt! Bra med presentfritt, även om jag direkt började finula på vad roligt jag skulle vilja göra. Vi vill oxå ha presentfria kalas! O Miras första barnkalas, det e ju hur skoj som helst!! 2år, shit vuxenpoäng till er ju!

Utteröga: hos oss e det tvärt om. När Fanny kommer hem vill hon vara med Mira o låter mig ta sovemorgon, gå ut o festa, handla, läsa. Städar kan hon oxå göra om hon får tid o lust. Så skönt att hon förstår hur knäpp jag kan bli av att vara hemma hela tiden. Men nu e det inte långt kvar tills hon e hemma på heltid fram till januari! Tjoho bara 3 dagar!!!

BT: vad skönt att det gick bra, o blev något mindre folk. Vi ska nog aldrig mer ha öppethus, det är inte kul att ha kalas när vi inte hinner prata ordentligt med alla. Tycker vi iaf. Då är det roligare med flera mindre bjudningar.

Fruisen: jag vill oxå gå på bröllop! O kanske framförallt göra presenter till brudparet *ler*

Elin: kom igen nu vem e din idol? Alf Svensson? Marit Pålsson?

• Mirix

Disan + 2 illbattingar
    Marina + 1 batting
    Mirix + myra och EV (!!) fru, mindre troligt ju mer jag tänker på det.. men hon sa faktiskt KANSKE..

• RedTopaz

Disan + 2 illbattingar
    Marina + 1 batting
    BlueTopaz + 1 illbatting + 1 glad bebis

Kommer förmodligen gå på ren cambridgekur då dock, så inget fika för mig ;)

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • flingansnö

BT: Tack! Det värmer med lite pepp!

Fruisen: Jag är säker på att du var SKITSNYGG! och njut riktigt ordentligt nu på tisdag! Jag tror att jag måste gå till frisören också, fast jag inte har råd egentligen, men jag blir GALEN på mitt hår. Ångrar verkligen att jag färgade det i januari, även om det var bra just då!

Mirjam: Du är inte min vän längre!! ALf Svensson Kom igen!!!!!!

Utteröga. Ni är två! ni måste hjälpas åt och du MÅSTE få egentid! annars går det inte! Mn jag förstår att det är svårt!

I övrigt kan jag berätta att jag såg den bästa film jag sett i helamitt liv ikväll, den sorgligaste också. Revoutionary Road, med Kate Winslet (förövrig en av de vackraste personer jag vet!) och Leo DiCaprio. Den var FANTASTISKT bra, men gud vad jag grät, och det kommer att ta ett tag att bli glad igen. Tur att jag inte såg den i februari när det var sm värst, fr då vet jag inte vad som hade hänt!

Kram och godnatt vänner!

• BackinBlack

Mirix: Ja, det är dubbelt det där. Samtidigt vill han ju träffa barnen, men sedan försvinner han till datorn eller säger att han är trött. Suck. Och så blir det denna "kamp" om att båda är trötta, på sitt sätt. Värsta kliché-familjen.

snowflake: Jag måste försöka få egentid på kvällarna nu, för det är helt knasigt det här. Samtidigt är det svårt när Vincent vaknar tidigt, som idag 04.10. Sedan vaknar Uma en timme senare och så är det igång igen. Då är jag rätt trött vid nattningen vid sju-åtta på kvällen. Puh.

Disan: Låter kul med kalas, men jag får återkomma.

• Annelie E

Utteröga: Hade kunnat ta din son imorse var nämligen vaken då och kunde inte somna om, sitter nu och funderar på hur den här dagen kommer att sluta... Barnen sover fortfarande...

Hampus 060116, Oliwer 080430
Svar på tråden Järfällaföräldrar 5