• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • panzermensch
    Disan skrev 2009-06-19 09:07:02 följande:
    PM: Vi har också problem med solen, har mörklagt med massor med filtar för Ronjas fönster, men har nu inhandlat mörkläggningsgardiner som skall borras upp...
    Vi har sådana och ljuset smiter in på sidorna Får göra bättre lösning efter flytten sen

Kanske bosätta barnen i klädkammaren?
    Livet är som en regnbåge - man behöver både regn och sol för att se alla färgerna
  • Marina
    BackinBlack skrev 2009-06-19 09:18:10 följande:
    Alla tips mottages för nu börjar jag bli sliten. Vill ju kunna vara uppe när barnen har lagt sig och ändå få lite sömn.
    Läs på om olika kurer, ex AW eller finns massa andra dom flesta bygger på extremt fasta rutiner, mkt mat dagtid och konsekvent.....Vi gick igenom en med Liam som var anpassad för barn över 18 mån och nu somnar han själv och sover nästan hela natten och oftast när han vaknar somnar han om själv...

Vi kommer göra på Isa tror jag så hon sover hela natten snart!!!!
    Mamma till André, Liam och Isadora
  • Stora syster

Märks att det e midsommar, inte många som skrivit i tråden! Hoppas all ahade en torr midsommar, det kom ett super-spö-regn när jag åkte till svärisarna, men annars var det rätt ok största delen av dan! o jättegod mat fick vi, liksom huvudsaken!

• Mirix

Får jag ett pris nu som har läst ALLT jag missat den här veckan?!

Vi kom hem från Kreta i går morse. Var så trött så jag stängde av..
    Men Fanny tog en söndertraslad Mira fram till ett i går o så la vi oss tidigt. Inget Midsommarfirande men vem orkar med det efter en sån natt?? Vi gck en prommis iaf o det var lite kyligt med bara 20grader *ler*

Disan: jag försökte vara lite diskret o inte skrika ut att vi åkte på semester.. men visst om du vill outa mig så *ler o kramar*

PM: välkommen! Det e smart att skaffa lite vänner innan ni flyttar hit, gjorde samma sak o nu har jag ju massa här! ÄR du 83a eller 82a? kanske känner du till min fru, hon e oxå från Skälby (där vi numera bor, 2-300m från svärföräldrarna..)
    Vilka skolor har du gott i?

Kreta var super! Mira har badat i poolen flera gånger. Lite skepptisk första gången men redan nästa dag hoppade hon i (nästan).. O simmade o plaskade! Hon satt för första gången dagen innan vi reste o har suttit sen dess! Vi trodde det skulle ta lång tid innan hon satt en längre stund men vi sätter bara ner henne så sitter hon hur länge som helst. Hon sträcker sig efter grejer o sen reser hon sig igen. Ser helt galet ut, hon e ju bara en bebis...typ..
    O så har hon lärt sig att GÅ!!! Eller ja men hjälp av oss såklart men ändå! Nu har hon ordentliga steg! O så har hon lärt sig att klättra på oss. Hon e så duktig!!!!! *stolt så det ryker*
    Det var kanon väder hela veckan. Det blåste rätt bra efter första dagen o då var VI lite missnöjda för det var kallt att stiga upp ur poolen, men annars var det ju varmt när vi var i solen. Men sista dagen så blåste det inte å då kunde inte äns VI vara ute! O absolut inte MIra, hon var så varm o svettig så vi fick dusha henne i handfatet hela dagen! Så nu e vi mer än nöjda att annars så ovindiga Kreta var blåsig just när vi var där!!

Jag har visst glömt vad jag skulle kommentera.. typiskt. Jag funderar lite över Kistaträffen på onsdag. Jag tycker inte om att gå på bio o Fanny älskar så det känns lite fel att gå med er... Jag får fundera på det..

Kram alla/Mirjam

• panzermensch

Mirix: Är 83a gått i skälby, barkarby och nibbleskolan

Livet är som en regnbåge - man behöver både regn och sol för att se alla färgerna
  • Mirix

Min fru e 82:a så då har hon gått en årskurs över dig. Men jag tror inte hon gått på nibbleskolan. Neptuni o skälby o ev barkarbyskolan iaf.
    Shit läste du hunnit med 4 ungar redan.. jag förstår inte hur det går till!

• panzermensch
    Mirix skrev 2009-06-20 09:00:16 följande:
    Min fru e 82:a så då har hon gått en årskurs över dig. Men jag tror inte hon gått på nibbleskolan. Neptuni o skälby o ev barkarbyskolan iaf. Shit läste du hunnit med 4 ungar redan.. jag förstår inte hur det går till!
    Första finns tyvärr inte i livet, hon hann knappt andas luften innan hon somnade in Hon var oplanerad, likaså nr 2 för svor att jag aldrig skulle skaffa barn (åt ppiller). Sen träffa jag sambon och det blev två till
  • Mirix

Ohh PM vad ledsen jag blir för er. Jag är rädd hela tiden att något ska hända vår myra och förstår inte hur ag ska leva utan henne. Men jag träffar, allt för ofta, människor som överlever o får nya barn. Jag är så glad att ni kan gå vidare o njuta av era små.

• Mirix

Är det någon som vet om det finns någon affär som e öppen idag?

• panzermensch

Enda affären jag vet är vår ica maxi här på södersidan Så kan nog inte hjälpa. Vet att hela outlet är stängt för hängt undan klänningar på Lindex där.
    Men någon matbutik (större) borde väl finnas, klädaffärer mm tveksamt.

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5