• zariha

    blev sa arg

    Hej på er på fredag jag var på spar banken skulle opna ett nut konto till mig att jag skulle ha mina pengar på den konto, när jag komm der och visade att jag slulle insäta dessa pangar på den konto do hon borjade fråga hur har jag sparat vilka inkomst jag och min man har hur länge har vi sparat varför har vi sparat hur länge hur många år er so durt adoptera ett barn oss vidare skriva på vissa paperna har någon av er upllevt det som jag eller er det bara jag som er invandrare .

  • Svar på tråden blev sa arg
  • Längtande mamma

    Vi fick en större summa pengar i present när vi gifte oss och sen skulle vi gå till banken och sätta in dem. Banken måste fråga var man har fått pengarna ifrån om man kommer med kontanter/postväxel etc om det är större summor (vet inte var gränsen går men tror över 10 000 kr), lagen säger det. Det har att göra med penningtvätt och sådant. Så vi pratade glatt om hur vår släkt och vänner varit generösa mot oss.

  • fjonkan

    Har ingenting med din bakgrund att göra utan som ovanstående sa. Det handlar om den lag om svartpengar och liknande. Sen gör dom väl inte så mycket kontroll av dina pengar mer än att fråga.

Svar på tråden blev sa arg