Allergitråden!
hej!
jag fick idag veta att sonens blodprover påvisade glutenintolerans och nu ska han in på en tarmbiopsi snarast.
finns det nån i denna tråd som har barn med gluten och som skulle vilja berätta lite om hur det är, är det jobbigt just med maten, vilka symtom hade ni eller erat barn?
våran son(idag 2,5 år) började matvägra vid 3,5 månads ålder, vi har haft ett helvete rent ut sagt, han bajsar kopiösa mängder vissa perioder kan man få byta bajsblöja 10-15 ggr på ett dygn, han ökar inte så bra i vikt och växer dåligt på längden perioder så går han ner i vikt, svullen mage och ser undernärd ut, han kan kräkas rätt som det är utan anledning och nu så äntligen har dom då kollat gluten( man har tagit detta prov 2 ggr innan och bägge ggr har dom spårlöst försvunnit) detta prov togs i början på feb och dom har inte ens ringt oss för att tala om provsvaren utan jag fick ringa dit i måndags och idag fick jag prata med läkaren som då sa att proverna visade gluten så nu ville han att en tarmbiopsi ska göras.
har ni oxå blivit bemötta med sån nonchalans att dom inte ens hör av sig då provsvaren var pos??