• Kavat

    Allergitråden!

    VÄLKOMNA TILL ALLERGITRÅDEN! Här är kan vi med allergiska barn eller egna allergier/överkänslighet ska kunna diskutera och utbyta tips, idéer, recept m.m. med varandra

    Allergiinformation, recept m.m. hittar du bl.a. på:
    www.allergimat.com och
    www.celiaki.se

    Astma-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m42120614.html
    Mjölkallergi hos bebisar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m41507854.html
    Mjölkallergi hos äldra barn o vuxna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m41507611.html
    Äggallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m41269874.html
    Sädesslagsallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m41970003.html
    Kostråd vid överkänslighet mot salicylsyra, bensoesyra och färgämen:
    www.familjeliv.se/Bloggar-4-51/b93380.html

    Den gamla allergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m39751265.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-12 13:18
    Lite nyttig information om Vårdbidrag som även diskuteras lite här och där i tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-22/m42713619-16.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-02 17:43
    Ny sädesslagsallergi tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m44468319.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-04 19:18
    Läkemedel i samband med graviditet & amning, kolla på www.janusinfo.se (eg för läkare och vårdpersonal)

  • Svar på tråden Allergitråden!
  • Mama Law

    Tack lägger in det jag skrev sist i gamla tråden här med...

    Nuu har jag ringt Fk igen och nu börjar jag bli förbannad... visst människan kan inte rå för att hon blir sjuk men endå. på kundcenter kunde de inte se att beslut blivit taget och är hon nu sjuk lär det ju ta ännu längre tid att få det.{#lang_emotions_demon} Ja de skulle höra av sig inom 48. Hade de inte hört av sig innan onsdag skulle jag ringa igen så skulle det åter tas upp med en chef, tror ju va jag vill på det faktiskt..... Är så arg just nu. Tjejen på kundcenter va iaf snäll och trevlig och vart arg med mig för att inget är gjort som det rä sagt.


    Leo -03 Wiking -05 Alvin -06 Towa -07
  • Kavat

    Mama Law skrev 2009-03-30 10:52:20 följande:


    Tack lägger in det jag skrev sist i gamla tråden här med... Nuu har jag ringt Fk igen och nu börjar jag bli förbannad... visst människan kan inte rå för att hon blir sjuk men endå. på kundcenter kunde de inte se att beslut blivit taget och är hon nu sjuk lär det ju ta ännu längre tid att få det. Ja de skulle höra av sig inom 48. Hade de inte hört av sig innan onsdag skulle jag ringa igen så skulle det åter tas upp med en chef, tror ju va jag vill på det faktiskt..... Är så arg just nu. Tjejen på kundcenter va iaf snäll och trevlig och vart arg med mig för att inget är gjort som det rä sagt.
    Nej, vad surt! Du, om jag var du hade jag bett att få prata med någon chef redan idag så de får lite eld i rumpan. Nu får det väl räcka med strul från deras sida. Okej, hon som handlägger det kan ju inte hjälpa om hon blir sjuk, men då får väl någon annan ta över hennes jobb, för så här får det väl inte gå till! Ni har ju väntat jätte länge!!!
  • Alicia05sMamma
    Mama Law skrev 2009-03-30 10:52:20 följande:
    Tack lägger in det jag skrev sist i gamla tråden här med... Nuu har jag ringt Fk igen och nu börjar jag bli förbannad... visst människan kan inte rå för att hon blir sjuk men endå. på kundcenter kunde de inte se att beslut blivit taget och är hon nu sjuk lär det ju ta ännu längre tid att få det. Ja de skulle höra av sig inom 48. Hade de inte hört av sig innan onsdag skulle jag ringa igen så skulle det åter tas upp med en chef, tror ju va jag vill på det faktiskt..... Är så arg just nu. Tjejen på kundcenter va iaf snäll och trevlig och vart arg med mig för att inget är gjort som det rä sagt.
    Men herregud.... Ska det vara så förbannat svårt för henne & fixa alla papperna så att ni får era pengar
    (¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Mama Law

    Nu har jag pratat med en trevlig dam på fk igen, och som det lät så skulle hon försöka se till att vår ansökan tas upp på onsdag. Men vill inte hoppas allt för mycket.


    Leo -03 Wiking -05 Alvin -06 Towa -07
  • Alicia05sMamma
    Mama Law skrev 2009-03-30 12:20:01 följande:
    Nu har jag pratat med en trevlig dam på fk igen, och som det lät så skulle hon försöka se till att vår ansökan tas upp på onsdag. Men vill inte hoppas allt för mycket.
    det är banne mig helt jäkla otroligt att det får gå till såhär {#lang_emotions_yell} Varför kan ingen annan ta över ert ärende & slutföra det ? Denna människa fixar det ju bevisligen inte.
    (¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Mama Law
    Alicia05sMamma skrev 2009-03-30 12:27:07 följande:
    det är banne mig helt jäkla otroligt att det får gå till såhär Varför kan ingen annan ta över ert ärende & slutföra det ? Denna människa fixar det ju bevisligen inte.
    Ja jag undrar samma sak. Det skulle ju ha lämnats för flera veckor sen. Nu skulle hon komma tillbaka på onsdag men vi får se va som händer. Måttligt arg blir man iaf. Pengarna behövs ju. Och som det känns nu så hinner vi få tillbaka på skatten innan vi hinner se de här pengarna.....
    Leo -03 Wiking -05 Alvin -06 Towa -07
  • Alicia05sMamma
    Mama Law skrev 2009-03-30 12:31:07 följande:
    Ja jag undrar samma sak. Det skulle ju ha lämnats för flera veckor sen. Nu skulle hon komma tillbaka på onsdag men vi får se va som händer. Måttligt arg blir man iaf. Pengarna behövs ju. Och som det känns nu så hinner vi få tillbaka på skatten innan vi hinner se de här pengarna.....
    Ja herregud.... Ni måste ju leva oxå precis som alla vi andra {#lang_emotions_djavulsk} Hon skulle banne mig skämmas som inte får tummen ur & slutför detta I TID.

    Jag ska nu sätta mig ned och fylla i papprerna för våran ansökan. Med tanke på hur lång tid det tagit för er, så lär väl inte vi få svar förrens till hösten
    (¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Alicia05sMamma
    Mama law:

    Jag förmodar att ni har antihistamin tabletter till Wiking ? Vad har ni för några ?
    (¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Allergitråden!