Allergitråden!
Hallå alla därute!
Har en tjej snart två år, som har förkylningsastma.
Tänkte bara höra med er därute, hur nu upptäckte att era barn var/är allergiska?!
Min dotter fick en väldigt konstig hosta igår kväll, gick in och kikade till henne, lät inge tät eller så, men hon gjorde knepiga rörelser med munnen, och vart väldigt lätt ansträngd. Tog upp henne och då kom attacken! Fick riktigt svårt att få luft, blev jättearg, lade sig på golvet och grät! tog upp henne och gav henne akutmedicin, hade jättesvårt att andas in medicinen, men tillslut så gick det och hon fick mkt lättare att andas.
Tillsaken hör det att igår kväll innan jag la ner henne för natten så skulle jag ge henne lite fotmassage, vilket hon älskar, men jag fick absolut inte röra hennes fötter, började grina och drog fotsulorna inåt. Tittade under och ser stora och små rodnader under hela fotsulorna, som spred sig runt ankeln.
Träffade läkaren idag och konstaterade att det var nässelutslag. Har fått Tavegyl som hon ska äta i fem dagar.
Rodnaderna har blivit fler och spridit sig till hanflatorna och magen nu oxå.
Det enda annorlunda som hon åt igår var paprika, det har hon aldrig provat innan, vet dock inte om det beror på det.
Hur upptäckte ni era barns allergier?!