Inlägg från: Glad och mor |Visa alla inlägg
  • Glad och mor

Allergitråden!

Va?? Kan man få bidrag???
    Min son dricker Solhavre och äter mjölkfritt

• Glad och mor

Jag har redan skrivit detta i mjölkistråden men jag lägger ut det här också för att så många som möjligt ska stötta mig :((

Ångest idag igen. Igår fick han ju smaka 2 msk glass och kräktes 30 min senare. Dock ingen andnöd!
    Jag ringde sköterskan på barnmottagningen imorse och hon sa att jag inte "sabbat" något utan vi skulle fortsätta att ge små mängder i maten.
    Idag lagade jag lasagne och då var det VASSLEPULVER i påsen. Detta skulle blandas med 3 dl mjölk. Jag tog 1 dl komjölk och resten havremjölk samt vatten. Jag hade även i 3 dl havregrädde.
    Det gick ca en kvart sen fick han svårt med luften och blev hes! Då var det bara att ge honom flera Betapred och efter ett tag gav det sig. Han var ju fortfarande på benen och gick omkring.
    Jag är så otroligt ledssen nu!
    Hur kommer det sig att han inte får svårt med andningen när han äter glass??????
    Vad är vasslepulver egentligen??????? Vi har ju kört med HELT MJÖLKFRITT i 4 år och vi vet inte vad som är värst. Sköterksan säger att vi ska prova oss fram i små mängder! Vad är små mängder då????

Buhuuuu!

• Glad och mor

Tack 3Busfrön, jag gjorde på en liter också, resten var vatten...jo, jag funderar om det var övriga ingredienser som strulade...
    Jag kan väl inte ha förstört nå´t hoppas jag?
    Tycker du jag ska vänta ett tag innan jag provar igen?

• Glad och mor

Jag pratade med läkaren idag och hon tyckte att vi skulle fortsätta provocera.
    Det går emot mina instinkter!!!!!!!
    Hon sa också att det inte får kännas jobbigt. Jag har bestämt att vila från dessa provokationer under påskhelgen åtminstone. Han kan få något som "kan innehålla" spår av mjölk på sin höjd.
    Hon sa också att vi inte har sabbat något. Då gör det väl heller inget om vi vilar några dagar?

• Glad och mor

GLAD PÅSK!

Önskar en något mer harmonisk mamma nu när vi kör HELT MJÖLKFRITT i några dagar till! Sen får läkaren säga vad hon vill.

• Glad och mor

ysla! Min son har känslig hy och vi köper på hink från Tvättex. Det fungerar bra tycker jag. Skönt att alltid ha hemma och hinken räcker ett år!

• Glad och mor

Hej igen!

Nu har vi återupptagit "provokationen" eller vad man ska kalla det. Jag bakade sockerkaka på 125 g milda-margarin. Han har inte reagerat:)
    Jippie!
    Detta är ett stort framsteg. Ska jag fortsätta med dessa mängder i en vecka eller? Uch, jag tycker att det är så nonchalant av läkarna och sköterskorna att inte ge oss något sorts schema? "Prova er fram" är ju inte så lätt eller??

• Glad och mor

Ajdå Mama law, tråkigt att höra. Jag håller tummarna för att det blir bättre i framtiden!

Svar på tråden Allergitråden!