Inlägg från: Ullis 10 |Visa alla inlägg
  • Ullis 10

Allergitråden!

Hej i tråden..
    Sonen har en mängd allvarliga allergier, ambulansfärd in förra veckan för hudkontakt med mjölk, men nu har jag ett för stunden mer akut problem.. Vi kan inte vara ute!!!!

Hela ansiktet öron osv blossar upp o så har vi haft det i 10 dar nu!! Har högsata mätbara värde på björk, men inte kan det bara vara det? Solen? Nån som känner igen sig? Läkarna ger olika råd - han blev ännu värre av mildison, han har just avslutat betapred kur, han äter aerious osv.. Snälla nån som ha en idé??

• Ullis 10
    trållmor skrev 2009-04-21 09:44:34 följande:
    Hej!Jag har läst i tråden ett tag, och skulle verkligen behöva er experthjälp nu. Vi har misstänkt ett tag att vår äldsta son (2½ år) är allergisk mot någonting, och därför fick vi lämna blodprov för att se vad det är han inte tål. Efter mycket velande från läkarna så fick vi till slut veta att han inte tål mjölkprotein, men att vi inte ska göra någonting åt det?!?!?!? Läkaren tyckte att det var bättre att fortsätta leva som vanligt utan att utesluta någonting... Jättekonstigt resonemang, tyckte vi, eftersom Mattis har både utslag, svårt att andas samt förstoppad/hård avföring... Han mår ju inte bra, och det var därför vi ville utreda vad det är som gör att han inte mår bra fysiskt, innan vi tar tag i det och oroar oss för att det skulle vara psykiskt...Första proverna visade dessutom att han inte tål mjöl eller fisk heller, men enligt läkaren nu i telefon så behövde vi inte bry oss om det?!?!Efter att ha läst på denna sida, bla: www.meadjohnson.se/se/allmanhet/allergi--symp.../så ser vi hur allt stämmer in på Mattis sen han föddes, men ALLA sa att det var normalt att spy sådana kaskader som han gjorde... Till slut trodde vi ju på dem Dagis har reagerat på hur hård i magen Mattis är, och även vi, men så får vi ändå ingen hjälp... Hur går man vidare egentligen? Jag har inte bott i Göteborg så länge, så jag vet inte hur saker och ting fungerar här, men däremot så upplever jag ett stor nonchalans när vi ber om hjälp...Fredrik (min man) vill att vi ska utesluta mjölkprotein själva, men törs man det?Förlåt att det blev så långt, men vi känner oss snart desperata på att vår son ska få hjälp!!! Han mår ju inte bra....
    Jag hade kontaktat en ny läkare - låter mycket märkligt.
  • Ullis 10
    trållmor skrev 2009-04-21 09:51:05 följande:
    Det är ju det att vi inte vet vart vi ska vända oss, för nu går vi på Barn- och ungdomsmedicinska mottagningen i Gamlestan. Vi känner alltså inte till vart vi kan vända oss för att få hjälp här Vi tycker också att allting känns mycket märkligt, och detsamma gäller för vår yngste son som har epilepsi, att de tar ingenting på allvar där...När jag berättade om Mattis svårigheter att andas så svarade läkaren "jasså?", men "då kollar vi upp det i augusti någongång"
    Utslut på egen han - det tar ett tag innan ni ser ev skillnad.
  • Ullis 10

Hej, det är sirapen vi har!!
    Vad skönt att få så många svar!!
    Han är sån att han alltid regaerar med att blossa upp vid överkänslighet o min nojja just nu är ju detta med solen.... Har knepigt m krämer också då han reagerar på de flesta. Hug gav upp o rek bad i olivolja typ :). Håller inne o testar igen....

• Ullis 10

Mama Law skrev 2009-04-21 12:14:30 följande:

Jo Wiking är mer svullen nu speciellt de delar som kommer i kontakt med solen. Han är också väldigt blossig i ansiktet men mycket försvinner av det när vi kommer in men det blir inte bra. Ullis 10 Vilka salvor använder ni?
    Hm.. Ingen - de har ingen mer ide just nu, men måste pröva idag han är ju torr! Annars är miniderm den han normalt tålt!
  • Ullis 10

Å nu är sonen dessutom igenmurad pga björkpollen (har högsta värde vid test). Ögonen ser ja, det mans er av dem, hemska ut osv..
    Finns det ngt dundermedel mer än att sitta inne, aerious, inhalationer, ögon o näsdroppar så inboxa please...

Svar på tråden Allergitråden!